הרצוג על הורדת תחזית הדירוג: "כלכלת לפיד ונתניהו תקועה"

ראש האופזיציה הגיב להורדת דירוג האשראי של ישראל על-ידי חברת הדירוג הבינלאומית פיץ': "העולם מבין את מה שאזרחי ישראל מרגישים כל יום על בשרם"

יצחק בוז'י הרצוג / צילום: תמר מצפי
יצחק בוז'י הרצוג / צילום: תמר מצפי

ראש האופוזיציה ויו"ר מפלגת העבודה, ח"כ יצחק הרצוג, הגיב היום (שבת) על הורדת תחזית דירוג האשראי של ישראל על-ידי חברת פיץ'. לדברי הרצוג, "העולם מבין את מה שאזרחי ישראל מרגישים כל יום על בשרם - הכלכלה שמנהלים נתניהו ולפיד תקועה.]

"סיפורי האגדות שסיפרו רה"מ ושר האוצר על כלכלה צומחת הם בלוף שנחשף בפני כל. התקציב שמגישים השניים יוביל להמשך ההידרדרות הכלכלית של ישראל ולפגיעה בכיסם של כל אזרח ואזרחית. כל אלו הם הוכחה נוספת שישראל תקועה עם ביבי בכל התחומים ועלינו להחליפו לאלתר".

"כלכלה שכולה ספינים פופוליסטיים"

יו"ר מרצ, זהבה גלאון, אמרה היום כי "הורדת תחזית דירוג האשראי היא תוצאה של כלכלה כושלת שכולה ספינים פופוליסטיים. רק בשבוע שעבר, כשלפיד הגיע לכנסת להציג את התקציב, הוא התייחס בביטול לשאלות של חברי הכנסת על הצמיחה השלילית ברבעון האחרון ואמר ש"עובדה שחברות הדירוג לא מודאגות".

החלטה של פיץ' מסוף השבוע להוריד את תחזית האשראי של ישראל מוכיחה שאי אפשר לעבוד על כולם כל הזמן. לפיד מנהל כלכלה כושלת, נטולת חזון ותקווה, המבוססת על ספינים פופוליסטיים ואפס עשייה".

גלאון הוסיפה: "להתנהלות הכלכלית הכושלת של לפיד יהיה מחיר אמיתי מעבר להורדת הדירוג. פגיעה עתידית בדירוג האשראי תחמיר את ההאטה המסתמנת במשק שעלולה להתבטא בסגירת עסקים ובאובדן מקומות עבודה. כמו תמיד הראשונים לשלם יהיו מעמד הביניים העובד והשכבות המוחלשות".