"הורדת תחזית הדירוג - סטירת לחי לנתניהו"

באופוזיציה מותחים ביקורת חריפה על נתניהו ולפיד בעקבות הורדת תחזית הדירוג של ישראל ■ ח"כ אראל מרגלית: "העולם לא קונה את הלוקשים של נתניהו" ■ ח"כ זהבה גלאון: "אי אפשר לעבוד על כולם כל הזמן"

בנימין נתניהו / צלם: רויטרס
בנימין נתניהו / צלם: רויטרס

באופוזיציה מטילים על רה"מ בנימין נתניהו ועל שר האוצר לפיד את האחריות להורדת תחזית דירוג האשראי של ישראל ע"י סוכנות פיץ'.

"מדובר בסטירת לחי לנתניהו שאיבד שליטה על הכלכלה בישראל והפקיר את ההגה הכלכלי בידיים של טירון כלכלי", מסר ח"כ אראל מרגלית (העבודה). "העולם לא קונה את הלוקשים של נתניהו. ביבי יודע זאת ועדיין הוא מוכן להקריב את עתידם הכלכלי של תושבי ישראל בשביל השרידות הפוליטית שלו".

מרגלית התייחס להרעה במצב הכלכלי בישראל, בשבוע בו פורסמו נתוני התמ"ג שהצביעו על צמיחה שלילית של 0.4% ברבעון השלישי לראשונה מאז 2009, והוסיף: "לציבור אין אוויר; עשרות אלפי עסקים קטנים קורסים, מאות אלפי משפחות מתחת לקו העוני ונתניהו כמו הקוסם שמופיע בטיטאניק מנסה לאחז את עיני הציבור בספינים וסופרטנקרים. את מי שהביא את ישראל לכזו שוקת שבורה, צריך לשחרר מתפקידו ויפה שעה אחת קודם".

הרצוג: "כלכלת לפיד ונתניהו תקועה"

ח"כ זהבה גלאון (מרצ) ציינה כי "רק בשבוע שעבר כשלפיד הגיע לכנסת להציג את התקציב הוא התייחס בביטול לשאלות של חברי הכנסת על הצמיחה השלילית ברבעון האחרון ואמר ש'עובדה שחברות הדירוג לא מודאגות'. ההחלטה של פיץ' מסוף השבוע להוריד את תחזית דירוג האשראי של ישראל מוכיחה שאי אפשר לעבוד על כולם כל הזמן. לפיד מנהל כלכלה כושלת, נטולת חזון ותקווה, המבוססת על ספינים פופוליסטיים ואפס עשייה".

גלאון הוסיפה כי "להתנהלות הכלכלית הכושלת של לפיד יהיה מחיר אמיתי מעבר להורדת הדירוג. פגיעה עתידית בדירוג האשראי תחמיר את ההאטה המסתמנת במשק שעלולה להתבטא בסגירת עסקים ובאובדן מקומות עבודה. כמו תמיד הראשונים לשלם יהיו מעמד הביניים העובד והשכבות המוחלשות".