מי תהיה האפליקציה הפיננסית הבאה?

מתוך כ-1,000 נרשמים לתחרות BANKAPP של בנק הפועלים, 10 פיינליסטים מתכוננים במרץ לשלב הגמר

השלב הכמעט סופי של תחרות BANKAPP של בנק הפועלים שנפתחה ב-22 בספטמבר הגיע. רק 10 פיינליסטים נבחרו מתוך 1,000 יזמים וסטארט-אפיסטים שנרשמו לתחרות, וזה לא עניין של מה בכך. הביקוש לתחרות וההדים שיצרה הפתיעו גורמים רבים בענף ובבנק.

לאחר הגשת האפליקציות נפתחה לציבור הצבעה לזמן מוגבל של שלושה ימים. ההצבעה נעשתה באינטרנט ותוקשרה הן ברשתות החברתיות והן באתרים מובילים, כך שהציבור הרחב יכול היה להצביע לטובת האפליקציות. במשך שלושה ימים נכנסו אלפי ישראלים להצביע ושלושת המתמודדים הראשונים שנבחרו ע"י הציבור זכו בטאבלט Toshiba Encore 8 עם Windows 8 ו-Office 365. המקום הראשון בבחירת הקהל גם זכה להצטרף לתשעה שנבחרו ע"י חבר השופטים של הבנק, ובכך הרכיבו את עשיריית הגמר.

לדברי נדב יור, המנהל את תחרות BANKAPP של בנק הפועלים, תהליך הסינון הראשוני היה קשה מהצפוי: "כבר מההתחלה הצבנו רף גבוה בכך שביקשנו לקבל אפליקציות עובדות, ולא רק רעיונות. במדינת ישראל התברכנו בהמון רעיונות טובים, אבל בסופו של דבר, ההצלחה נמדדת בביצוע. לכן רצינו סף רצינות סביר שיהווה סינון טבעי, והופתענו לקבל עשרות רבות של אפליקציות שהוגשו. רבים מהצוותים שהיינו איתם בקשר וראינו את הרעיון המוצלח שלהם קורם עור וגידים, נשארו מחוץ לעשיריה פשוט כי היינו חייבים לצמצם, אבל נחשפנו תוך כדי לצוותי פיתוח מדהימים ולא סטנדרטים. לדוגמה, אחת מהאפליקציות המעניינות הייתה אפליקציית 'דן חדשן', שמאפשרת להורה לעזור לילדו להתנהל פיננסית דרך ממשק מובייל חכם ונגיש ופותחה על ידי צוות של יזם בן 58 ומפתח בן 17; או אפליקציית 'Plus' שמאפשרת לנהל מתן הלוואות בין חברים ומשפחה, שפותחה על ידי צוות מחברת Startappist המעסיקה רק עובדים מעל גיל 45".

לאחר הבחירה, עשרת הפיינליסטים נכנסו למסלול האצה Bootcamp, מחנה אימונים ייחודי שתוכנן ובוצע בשיתוף האקסלרטורSifTech ובתמיכת הרשות לפיתוח ירושלים, והתקיים במתחם רובע המדיה של JVP. הצוותים הזוכים עלו לירושלים בהנאה רבה תוך שהם מביאים עימם רוח של חדשנות ויצירה. במהלך השבועיים האלו נהנו הפיינליסטים משילוב הרצאות פרונטליות ע"י מנטורים מנוסים ומובילים בתחומם בישראל, ומשעות ייעוץ אישיות לכל אחד מהצוותים בנושאי שיווק דיגיטלי, מיתוג, ממשק משתמש ו-UX, מימון והשקעות, פסיכולוגיה של הצרכן ועוד. בנוסף, הצוותים עברו סדנת מיומנויות הצגה, שהכינה אותם ל-Demo Day ביום הגמר.

"זו הפעם הראשונה שבבנק מתנסים בכזו פתיחות כלפי ציבור מפתחים חיצוני ואין לנו ספק שלאור ההצלחה נמשיך ונפתח יוזמות דומות", אומר יור.

חבר השופטים שיפסקו מי תהיה האפליקציה המנצחת כולל את יוסי מולדבסקי, יו"ר חברת Plus Ventures, המשקיעה בסטארט-אפים צעירים דרך מספר פעילויות; גיגי לוי, יזם ומשקיע, אחד מהאנג'לים הפעילים ביותר בארץ; תמר ברק-לנדס, מנכ"לית חממת Nielsen Innovate; ניל קורני, מנכ"ל Citi Israel; רוי ולה, מומחה עולמי בתחומי mobile & e-Payments, ממקימי פעילות התשלומים של PayPal באנגליה; ומייקל דוכיס, מנהל דיגיטל וחדשנות בבנק ההולנדי הידוע כמוביל בחדשנות Rabobank.

ב-23 בנובמבר ייקבע הזוכה הגדול ולזוכים מובטחים פרסים כספיים גבוהים וכן הטבות רבות נוספות. אירוע הסיום יתרחש בנוכחות ראש העיר ירושלים ניר ברקת, מנכ"ל בנק הפועלים ציון קינן, יו"ר הבנק יאיר סרוסי ובכירים נוספים מהתעשייה ומהכלכלה הישראלית דוגמת יוסי ורדי ואחרים.

 BANKAPP
  BANKAPP