המשקיעים התרגלו לראות בסיסקו סיפור ערך לטווח ארוך

באופנהיימר ישראל ממשיכים להמליץ על המניה "תשואת יתר" במחיר יעד של 27 דולר, דומה למחיר השוק

חברת סיסקו / צילום: רויטרס
חברת סיסקו / צילום: רויטרס

חברת ציוד התקשורת Cisco נסחרת בנאסד"ק בשווי של כ-137 מיליארד דולר.

החברה פרסמה לפני כעשרה ימים את דוחותיה לרבעון הראשון הפיסקלי של 2015. הדוחות היו מעט מעל הצפי, עם הכנסות של כ-12.3 מיליארד דולר ורווח Non-GAAP של 54 סנט למניה.

עם זאת, התחזית הייתה נמוכה מהקונצנזוס. הכנסות הרבעון הבא צפויות להציג צמיחה שנתית של 4%-7%, שמשקפת טווח הכנסות של 11.6-11.9 מיליארד דולר, נמוך מהקונצנזוס של 12.1 מיליארד דולר; והרווח הנקי צפוי להגיע ל-50-52 סנט למניה, מתחת לצפי של 53 סנט למניה.

התחזית הפושרת נבעה בעיקר מחולשה בהשקעות של חברות שירותי תקשורת בארה"ב. זו תופעה לא חדשה, שכבר מעיקה על פעילות המתחרה ג'וניפר, אולם מידת החשיפה של סיסקו לתחום פחותה משמעותית בהשוואה לג'וניפר. נקודת חולשה נוספת, שגם היא אינה חדשה, היא הפעילות בשווקים המתעוררים, שבהם ירדו ההזמנות ב-12%.

בצד החיובי, ניתן לראות שיפור בהזמנות לסיסקו מהמגזר הציבורי, עם גידול שנתי של 13% בהזמנות. בחלוקה גיאוגרפית, בלטה לטובה דווקא אירופה עם צמיחה של 6% בהזמנות. בחלוקה לפי מוצרים בלט לטובה תחום אבטחת המידע, עם צמיחה של 25% (גם בזכות רכישת SourceFire). תחום ה-Data Centers הציג צמיחה של כ-15%, אם כי מדובר בהאטה בקצב הצמיחה לעומת הרבעונים הקודמים. פעילות ה-Switching, הגדולה ביותר בתמהיל המכירות שהפגינה בזמנו סימני חולשה, מתחילה להתקדם בזכות פתרונות חדשים שהושקו.

סיסקו ממשיכה ליהנות משיעורי רווחיות גבוהים ולייצר מזומנים בקצב חזק - 2.6 מיליארד דולר מפעילות שוטפת; היא רכשה ממניותיה תמורת כ-2 מיליארד דולר, וחילקה דיבידנד של כ-914 מיליון דולר ברבעון (תשואת דיבידנד שנתית של 2.7%, ברף העליון של ענף הטכנולוגיה). מצבת המזומנים בסוף הרבעון הייתה כ-48 מיליארד דולר, והמזומן נטו מהווה כרבע משווי השוק.

בנטרול המזומנים, נסחרת מניית סיסקו במכפיל רווח של 9 לשנה הקרובה - תמחור נמוך באופן חריג. נראה שהמשקיעים התרגלו לראות בסיסקו סיפור ערך לטווח ארוך, ולא התרגשו מהתחזית הנמוכה. אנחנו ממשיכים להמליץ על המניה "תשואת יתר" במחיר יעד של 27 דולר, דומה למחיר השוק.

*** סרגיי וסצ'ונוק, אנליסט אופנהיימר ישראל. הגורמים בכתבה עשויים להשקיע בניירות ערך ו/או מכשירים, לרבות אלו שהוזכרו בה. האמור אינו מהווה ייעוץ או שיווק השקעות, המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם