טלדור: רימיני מסרב להחזיר מענקים שקיבל לפי דוחות שגויים

היקף המענקים שקיבל המנכ"ל אריה רימיני בשנים 2009-2012 - כ-2 מיליון שקל ■ סמנכ"לים אחרים בחברה לא יידרשו להחזיר את המענקים שלהם זכו

חילוקי דעות בין חברת המחשוב טלדור לבין המנכ"ל אריה רימיני, סביב דרישת החברה כי רימיני יחזיר כספי בונוסים שקיבל על בסיס דוחות שהתבררו בדיעבד כשגויים, ייושבו על ידי בורר. כך עולה מדוחות החברה לרבעון השלישי של 2014, שפורסמו ביום חמישי האחרון.

בטלדור טוענים כי בהתאם למדיניות התגמול שלה (כנדרש במסגרת תיקון 20), על בעל משרה להחזיר תגמולים ששולמו לו אם יתברר כי התשלומים מבוססים על נתונים שגויים. אלא שרימיני מסרב להשיב את הסכום בטענה כי לא חושבו כראוי. סך המענקים שצבר רימיני מתחילת 2009, עת מונה למנכ"ל טלדור, ועד סוף 2012 מסתכמים ב-1.9 מיליון שקל.

"למנכ"ל החברה טענות שונות לעניין זה, בין היתר בדבר קיומה של טעות הדדית לעניין קביעת התנאים לתשלום המענקים ואופן חישובם", נכתב בדוחות טלדור , "לחברה טענות נגדיות, ובין היתר קיומה של חובת השבה נוכח הוראות תיקון 20 והעיקרון שעוגן במדיניות התגמול של החברה, ולפיו נושא משרה יחזיר לחברה סכומים ששולמו לו כחלק מתנאי הכהונה וההעסקה, אם שולמו לו על בסיס נתונים שהתבררו כמוטעים והוצגו מחדש בדוחות הכספיים של החברה".

כאמור, המחלוקת בין הצדדים היא על דרך חישוב המענקים. ככל הידוע, רימיני טוען כי דרך החישוב שנקבעה בחוזה העסקתו התבססה על רווחיות החברה באותה תקופה, ואשר לימים התבררה כנמוכה יותר. לכן, הוא מבקש לקבוע רף רטרואקטיבי למענק, כאשר הבורר יהיה זה שיקבע את מדרגות לפיהן יש לחשב את הסכומים.

30% מההון נמחקו

דרישת טלדור מגיעה על רקע השערורייה החשבונאית שהתגלתה בחברה בתחילת 2014. בטלדור, שבשליטת חברת ההשקעות DBSI של יוסי בן-שלום וברק דותן (72.3%), התגלו במארס האחרון אי התאמות בהיקף של 49 מיליון שקל בדוחות החברה, שנוצרו בשנים 2007-2013. גילוי זה הביא למחיקה של כ-30% מההון העצמי של החברה, ואת המוסדיים המחזיקים במניותיה - פסגות וילין לפידות - לתבוע ממנה פיצוי (28 מיליון שקל לכלל בעלי המניות). בימים האחרונים החליטו הצדדים לפנות להליך גישור בנושא זה, שאותו ינהל עו"ד רובי בכר.

חברת המחשוב דיווחה גם על מחלוקת משפטית בינה לבין יוסי פחימה, לשעבר סמנכ"ל חטיבת שירותים מנוהלים, על רקע דרישתה כי ישיב לה את כלל המענקים ששולמו לו במהלך התקופה, בסך של כ-500 אלף שקל. נזכיר כי עם התפוצצות השערורייה החשבונאית בטלדור, פוטרו הסמנכ"ל פחימה ומירב גת, סמנכ"לית הכספים של חטיבת השירותים המנוהלים, שבה לבד. נמצאו הכשלים.

טלדור מדווחת גם כי הגיעה לכלל הסכמה עם הדירקטורים בדבר השבת גמול הדירקטורים ששולם להם בין השנים 2007-2012, שבהן נאלצה החברה להציג את דוחותיה הכספיים מחדש. עם זאת, בניגוד להחלטה לדרוש מהמנכ"ל רימיני להשיב את המענקים שקיבל על סמך הדוחות השגויים, החליטו בטלדור שלא לנקוט הליכי השבה נגד הסמנכ"לים. החברה תזמן אסיפה כללית מיוחדת לאישור החלטתה שלא לפעול כנגד מי שכיהן בעבר או מכהן כיום כסמנכ"ל להשבת המענקים ששולמו בתקופה המדוברת.

"דירקטוריון החברה בחן את סוגיית השבת המענקים על ידי סמנכ"לים מכהנים היום ובעבר, ולאחר התייעצות שקיים עם יועציו המקצועיים, סבור הדירקטוריון כי טובת החברה נוכח מכלול השיקולים והנסיבות אינה מצדיקה נקיטת הליכי השבה כנגד נושאי המשרה באופן פרטני".

בהמשך נכתב כי הדירקטוריון סבור כי במאזן עלות התועלת, אין הצדקה לנהל הליכים משפטיים פרטניים מול כל נושא משרה, במטרה "להימנע מפגיעה כלשהי בתפקוד חטיבות מרכזיות בחברה בשל הליכים כנגד מנהליה".