ישראלי הפועל מסרילנקה תובע 4 מיליון שקל מתפרון

טוען: הציע לתפרון "מתווה עסקי אטרקטיבי", שיפחית משמעותית את הוצאותיה - אך החברה פעלה מאחורי גבו והפרה התקשרות חוזית איתו

ארנון טיברג / צילום: תמר מצפי
ארנון טיברג / צילום: תמר מצפי

איש עסקים ישראלי הפועל בסרילנקה תובע 4 מיליון שקל מחברת הטקסטיל תפרון . בתביעה שהוגשה לבית המשפט המחוזי בתל אביב טוען איש העסקים שחר אטיאס, בעלי חברת ILODEL, באמצעות בא כוחו עו"ד צביקה זליכוב ממשרד זליכוב בן-דן ושות', כי תפרון (והחברה הבת שלה, מאקרו) פעלה מאחורי גבו והפרה התקשרות חוזית איתו.

אילאודיל של אטיאס מספקת שירותים לחברות טקסטיל בסרילנקה. לפי כתב התביעה, הציע אטיאס לתפרון "מתווה עסקי אטרקטיבי", שיפחית משמעותית את הוצאותיה, על-ידי קשר עם חברות מקומיות שאליהן יועתק חלק מהייצור. לפי התביעה, גובשה הבנה שאטיאס יהיה זכאי לעמלה בגין החברות שיציג לתפרון.

בין הצדדים נחתם במארס 2011 הסכם אי-תחרות ושמירה על סודיות, ולאחר מכן הציג אטיאס לתפרון שלוש חברות מסרילנקה - אחת מהן היא Brandix. נוהלו מגעים עם החברות, אך ביולי-אוגוסט 2011 מגעים אלה דעכו.

אלא שאז, "נדהם מר אטיאס לקרוא בשלהי חודש דצמבר 2013, כי דירקטוריון תפרון אישר את התקשרותה עם Brandix להקמת חברה בבעלות משותפת לייצור, הפצה, שיווק ומכירה של מוצרים בסרילנקה או בהודו", נכתב בתביעה.

לטענתו, Brandix הוצגה על-ידיו לתפרון, והמתווה שאומץ הוא זה שהוא הציע לחברה.