הבורסה ננעלה בירידות קלות; IDB פתוח קפצה 5.6%

בנק ישראל הותיר את הריבית על 0.25% בהתאם לתחזיות ■ מניית לאומי טיפסה בעקבות הדוחות הכספיים ■ בורסות אירופה וניו יורק במגמה חיובית

בנין הבורסה / צילום: תמר מצפי
בנין הבורסה / צילום: תמר מצפי

המסחר בבורסה של תל אביב ננעל היום (ב') בירידות שערים קלות, חרף הסנטימנט החיובי בחו"ל, כאשר בשוק האג"ח הקונצרניות נמשכות הירידות בהובלת אג"ח אי.די.בי ואפריקה ישראל. בתחום המוניטרי, בנק ישראל הותיר את הריבית על כנה. בשוק המט"ח הדולר התחזק מול השקל וננעל סביב 3.86 שקלים. מחזור המסחר הסתכם בכ-1.3 מיליארד שקל.

הוועדה המוניטרית של בנק ישראל הודיעה היום כי ריבית הבסיס במשק לחודש דצמבר תיוותר על 0.25%, בהתאם לציפיות המוקדמות בשוק ההון.

מהודעת הריבית ניכר כי בנק ישראל לא מתרגש מהירידה ב-0.4% בתמ"ג ברבעון השלישי בגלל מבצע "צוק איתן": "הצמיחה השלילית בתוצר הינה תוצאה של מבצע 'צוק איתן", ששיקפה בעיקר ירידה חדה בהשקעות והמשך ירידה ביצוא, בעוד שבצריכה הפרטית נמשכה הצמיחה. האינדיקטורים שנוספו לאחר מבצע 'צוק איתן', אודות יצוא הסחורות, היצור התעשייתי, פדיון המסחר והשירותים, וגביית המיסים העקיפים, מלמדים על התאוששות בפעילות, אל רמת הצמיחה המתונה ששררה ערב המבצע".

במילים אחרות, בבנק ישראל מזהים כי המשק חוזר לצמוח בקצב שנתי של כ-2.5%.

אך הדרמה האמיתית בבורסה היא עדיין בשוק האג"ח, ובעיקר באג"ח הקונצרניות. בשוק האג"ח הממשלתי נמשכו הירידות בעקבות הורדת תחזית הדירוג של ישראל בסופ"ש. בשוק הקונצרני נמשכו הירידות גם כן.

גידול ברווחי הפועלים ולאומי

הבנקים הגדולים, הפועלים ולאומי , פרסמו היום את דוחותיהם לרבעון השלישי של 2014. זאת לאחר שדיסקונט, מזרחי טפחות והבינלאומי פרסמו את התוצאות כבר בשבוע שעבר.

בנק הפועלים דיווח על עלייה של 13.3% ברווח הנקי לכ-740 מיליון שקל לעומת כ-653 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. בנק לאומי דיווח על גידול של כ-22% ברווח הנקי לכ-677 מיליון שקל ברבעון לעומת כ-555 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

חברת המזון אסם דיווחה אתמול על תוצאותיה ברבעון השלישי. מחזור המכירות ברבעון השלישי של שנת 2014 הסתכם בכ-1.128 מיליארד שקל לעומת כ-1.08 מיליארד שקל בתקופה המקבילה אשתקד, גידול של 4.2% . בשורה התחתונה דיווחה אסם כי הרווח הנקי ברבעון השלישי הסתכם בכ-102 מיליון שקל לעומת כ-101.3 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד, גידול של 0.7% .

מניות אידיבי פתוח ודסק"ש ממשיכות לרכז עניין רב. אידיבי פתוח עלתה היום, לאחר הנפילה ביום חמישי על רקע הכשלון בהנפקת אדמה.

אפריקה ירדה לאחר שרשמה ירידה חדה במחזור ער אתמול על רקע חששות ממיתון עמוק בכלכלת רוסיה.

חברת אלקטרה דיווחה היום כי סיימה את הרבעון השלישי עם גידול של כ-36.8% ברווח מפעולות נמשכות שעלה לכ-35.9 מיליון שקל, לעומת כ-26.3 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.