אלה הדברים החשובים שקורים היום בעולם

שר האוצר הרוסי אמר היום כי רוסיה מפסידה בשנה עד כ-140 מיליארד דולר בגלל ירידת מחירי הנפט והסנקציות שהטילו עליה מדינות המערב ■ השווקים באסיה ננעלו בעליות בשל הורדת הריביות בסין ■ 45 אנשים נהרגו באפגניסטן בשל מחבל מתאבד

ולדימיר פוטין / צלם: רויטרס
ולדימיר פוטין / צלם: רויטרס

בוקר טוב! אלה הדברים החשובים שכדאי לכם לדעת היום:

רוסיה - שר האוצר הרוסי אנטון סילואנוב אמר היום כי רוסיה מפסידה מדי שנה 40 מיליארד דולר בגלל הסנקציות שהטילו עליה מדינות המערב ועוד כ-90-100 מיליארד דולר בשל הצניחה החדה במחירי הנפט.

אסיה - השווקים באסיה אהבו את ההחלטה של הבנק המרכזי הסיני מסוף השבוע לחתוך את הריביות במדינה לראשונה מאז 2012. לפי ההערכות הבנק המרכי מוכן לחתוך את הריביות פעם נוספת במטרה להמריץ את הכלכלה ולהגביר את הנזילות. מדד ההנג-סנג סיים את יום המסחר בעלייה של כ-2%.

בריטניה - העיתון הבריטי "הגארדיאן" נאבק באמצעים משפטיים בממשל הבריטי שמעוניין לשמור מעיני הציבור שורה של מכתבים שכתב בעבר הנסיך הארי לחברי קבינט בממשל ובהם הביע את השקפותיו המדיניות.

ישראל - חוק הלאום שאושר אתמול בממשלה ברוב של 15 תומכים מול 6 מתנגדים, מעורר תהודה רבה גם בתקשורת הזרה בעולם.

איראן- ארה"ב הציעה לאיראן להאריך שוב השיחות במסגרת המו"מ על עתידה הגרעיני של איראן, אותו היא מנהלת מול שש המעצמות (חמש החברות הקבועות במועצת הביטחון וכן גרמניה) בפרק זמן נוסף, שמשכו טרם נקבע.

כדורעף 1 - אזרחית בריטית ממוצא איראני שנכלאה באיראן משום שצפתה במשחק כדורעף של גברים שוחררה אתמול בערבות לאחר מספר חודשים. עם זאת, היא עדיין לא מורשית לשוב לבריטניה.

כדורעף 2 - 45 אנשים נהרגו במשחק כדורעף באפגניסטן בפיצוץ של מחבל מתאבד.