רת"א: היצע הטיסות הסדירות לישראל וממנה צפוי לגדול בחורף

דו"ח חדש של רשות התעופה האזרחית קובע כי יתווספו בחורף הנוכחי 106 טיסות שבועיות

נתבג נתב"ג  / צלם: איל יצהר
נתבג נתב"ג / צלם: איל יצהר

דו"ח חדש של רשות התעופה האזרחית (רת"א) במשרד התחבורה קובע כי היצע הטיסות הסדירות לישראל וממנה צפוי לגדול במהלך עונת חורף 2014/15 בהיקף של 106 טיסות שבועיות.

על פי הדו"ח, 24 מתוך 56 חברות התעופה המפעילות טיסות סדירות לישראל וממנה צפויות להגדיל את היצע הטיסות שלהן בעונת החורף הנוכחית בהשוואה לעונת החורף הקודמת בשיעור של כ-16%. על פי רת"א, יישום הפעימה הראשונה במתווה היישום המדורג של הסכם השמיים הפתוחים שנחתם לפני כשנה עם האיחוד האירופי הוא שמאפשר כשליש מהגידול הצפוי בסך הכל הטיסות וכמחצית מהגידול הצפוי בקווים בין ישראל למדינות האיחוד האירופי.

אחד הנתונים היותר מעניינים בדו"ח מתייחס ל"סוכריות" שחברות התעופה הישראליות יקבלו הודות להסכם השמיים הפתוחים - אשר ליישומו התנגדו נחרצות. על פי הדו"ח, צפוי גידול בהיקף הפעילות הצפוי של אל על, ארקיע וישראייר. "יישום תכנית הטיסות הסדירות של אל על, ארקיע וישראייר מאפשר החורף גידול מצרפי בשיעור של כ-18% בהיצע הטיסות המצרפי של שלוש החברות לעומת היצע הטיסות שלהן חברות בחורף אשתקד", נכתב בדו"ח. עוד נכתב כי חברת אל על צפויה להגדיל את תדירות הטיסות באופן משמעותי במספר קווים המופעלים במסגרת המותג UP.

עוד על פי רת"א, שיעור הגידול בהיצע הטיסות המצרפי של החברות הישראליות גבוה משיעור הגידול בהיצע המצרפי של החברות הזרות בכ-15%, כך שמגמת הירידה בחלק השוק היחסי של המובילים הישראלים לא צפויה להימשך. "צפי חלק השוק של החברות הישראליות צפוי להיות כ 33% החורף לעומת כ 32% בעונת החורף אשתקד", נכתב.