אזרח צרפתי עזב את דאע"ש: "אסור לעשן אצלם"

"ממש נאבקתי עם הצורך שלי לעשן", סיפר פלאוויאן מוראו לבית המשפט בצרפת על הסיבות שהביאו אותו לעזוב את ארגון הטרור האכזרי ■ "זה היה אסור בקבוצה שאליה הגעתי, הבאתי איתי מסטיק ניקורט, אבל זה לא הספיק לי"

דאע"ש / צילום: רויטרס
דאע"ש / צילום: רויטרס

לוחם ג'יהאד צרפתי נשלח היום (ב') ל-7 שנות מאסר בפועל לאחר שלחם לצד אנשי המדינה האסלאמית (דאע"ש) בסוריה במשך 14 ימים בלבד. לאחר שהחליט לחזור לארצו, סיפר לבית המשפט בפריז כי עזב את הארגון בגלל החוק הנוקשה של אנשי הג'יהאד, לפיו אסור לעשן.

פלאוויאן מוראו בן ה-27, הוא האזרח הצרפתי הראשון שנשפט בארצו בגין ההצטרפות לשורות הארגון הקיצוני. נגד מוראו עומדים 13 אישומים נוספים מלבד הצטרפותו לדאע"ש, בהם בשל מספר מעשי שוד ותקיפה.

הוא התאסלם והגיע לסוריה כבר בשנת 2012 כדי להצטרף למאמצי הלחימה שם, לאחר שספג את רעיונות הג'יהאד בצרפת. הוא שב לארצו לאחר שבועיים בלבד כי לא הצליח לעמוד בחוקים הנוקשים של הארגון, לדבריו במיוחד אלו הנוגעים לעישון. מוראו נעצר מיד עם חזרתו לפריז. "ממש נאבקתי בצורך שלי לעשן", סיפר לבית המשפט.

"זה היה אסור בקבוצה שאליה הגעתי, הבאתי איתי מסטיק ניקורט (לגמילה מעישון), אבל זה לא הספיק לי. המסטיק, זה הדבר היחיד שהשארתי שם" הוא סיפר בעדותו יוצאת הדופן, שגררה עניין רב בצרפת.

על פי ארגוני הביון והמודיעין של צרפת, קרוב ל-930 אזרחי המדינה התגייסו לשורות דאע"ש בסוריה ועיראק. אמש פורסמו תמונות של אזרחים אירופים, בהם גם צרפתיים, השורפים את הדרכון שלהם ומכריזים על מספר מטרות חדשות לארגון - בהם גם בצרפת.