ההתייעלות בכיל: בוטלו הפיטורים בתרכובות ברום

במקביל לביטול הפיטורים, ועד עובדי תרכובת ברום, בראשות אבנר בן סניור הודיע כי העיצומים שפתח בעקבות זימון העובדים לשימוע לפני פיטורים - יופסקו ■ ההנהלה ונציגי העובדים סיכמו עוד כי המו"מ ביניהם ימשך 40 יום

ההליכים לפיטוריהם של 144 עובדים מחברת תרכובות ברום שמקבוצת כיל (כימיקלים לישראל) בוטלו והנהלת החברה ונציגי העובדים יחדשו את המו"מ לקראת יישום תכנית ההתייעלות בחברה. במקביל להקפאת הפיטורים, ועד עובדי תרכובת ברום, בראשות אבנר בן סניור הודיע כי העיצומים שפתח בעקבות זימון העובדים לשימוע לפני פיטורים - יופסקו.

הסיכומים הושגו בין נציגי העובדים לבין נציגי ההנהלה לפני שעה קלה, בתום דיון שהתקיים לפני שופטת בית הדין האזורי לעבודה בבאר שבע, יעל אנגלברג שהם. הדיון התקיים בעקבות עתירה של הוועד, שטען כי ההנהלה זימנה את העובדים לשימוע לפני פיטורים באופן חד צדדי ובזמן שהצדדים עדיין מקיימים על הנושא משא ומתן.

הצדדים סיכמו עוד, כי ההידברות ביניהם תמשך 40 יום ובמהלכם - ינסו להשיג הסכם. את המו"מ מצד העובדים ינהל החשב הכללי לשעבר באוצר, ירון זליכה שנשכר בידי הוועד.

מכיל נמסר בתגובה: "בית הדין הורה היום למועצת עובדי תרכובות ברום להפסיק כל העיצומים, לשוב מיד לעבודה מלאה ולנהל משא ומתן אינטנסיבי עם ההנהלה תוך שמירה על שקט תעשייתי מלא. במסגרת ההסכמות שהושגו באולם בית הדין, הסכימה הנהלת החברה, כמחווה של רצון טוב, לבטל לתקופת המו"מ את הודעותיה לעובדים. הנהלת החברה מביעה תיקווה כי מסגרת הזמן שקצבה כבוד השופטת תדרבן את נציגות העובדים לשתף פעולה בהקדם למען הבראת החברה".