roomer מגייס 5 מ' ד' כדי למצוא לכם את החופשה המושלמת

חברת הסטארט-אפ הישראלית מאפשרת לאנשים להציע למכירה חדרי מלון שאותם נאלצו לבטל ברגע האחרון ■ הגיוס יאפשר לחברה להמשיך ולצמוח, לשפר את אפליקציית המובייל ולחדור לאזורים גיאוגרפיים חדשים

Roomer/ צילום מסך
Roomer/ צילום מסך

חברת הסטארט-אפ הישראלית Roomer, שמאפשרת לאנשים להציע למכירה חדרי מלון שאותם נאלצו לבטל ברגע האחרון, גייסה 5 מיליון דולר.

את הסיבוב הובילה חברת Disrupt-ive של טל ברנח, לצד המשקיעה הקודמת בחברה, קרן BRM של האחים ברקת. סך הגיוסים של Roomer עד היום, כולל הגיוס הנוכחי, עומד על 7 מיליון דולר. סבב הגיוס האחרון יאפשר לחברה להמשיך ולצמוח, לשפר את אפליקציית המובייל ולחדור לאזורים גיאוגרפיים חדשים.

המוצר של Roomer, שהוקמה על-ידי גון בן דוד ובן פרומין, שניהם בוגרי תוכנית זל ליזמות של המרכז הבינתחומי הרצליה, מנסה להציל הפסד משמעותי של כסף עבור מי שהזמין מבעוד מועד חופשה בחו"ל אך נאלץ לבטל אותה ולא יכול לקבל החזר או רק החזר כספי חלקי בלבד.

באמצעות האתר של Roomer המשתמש יכול להציע את הזמנתו למלון בהנחה משמעותית וכך נוצר מצב של win-win - שכן גם משתמש אחר יכול למצוא דיל משתלם לחופשה וגם המשתמש שנאלץ לבטל לא מפסיד את כל כספו על הזמנה שלא ניצל.

בחברה מסבירים כי גם המלון יוצא מורווח מהעסקה: העובדה שיש מי שישהה בחדר יכולה תיאורטית להגדיל את הכנסות המלון משירותים נלווים לאורחיו כמו שירות חדרים, מיני בר, שירותי VOD ועוד. למעשה, 40% מהרווחים של בתי המלון, טוענים בחברה, מגיעים מהשירותים הנלווים לשהות הפיזית של אדם במלון.

הליך פרסום הזמנת החדרים באתר הוא פשוט וברובו אוטומטי, עד כדי כך שלמוכר אפילו אין מושג מי הקונה. בשלב הראשון המוכר מתבקש לשלוח את אישור ההזמנה מהמלון או אתר התיירות שדרכו הזמין את החדרים. המערכת האוטומטית של האתר מוודאת בתוך מספר דקות את אמיתות ההזמנה ולאחר מכן מפרסמת אותה באתר, כשבמקביל היא מוסיפה תמונות של המלון, מפות ודירוג של אתר Tripadvisor באופן אוטומטי.

ברגע שנמצא קונה, האתר משנה לבדו את השם שעליו רשומה ההזמנה במלון. את התמורה הכספית מקבל המוכר בתוך עשרה ימי עסקים ממועד הצ'ק אאוט של הקונה במלון, כדי למנוע הונאות ובדומה למודל שלפיו פועל אתר airbnb הפופולרי. את התמורה ניתן לקבל באמצעות העברה לחשבון PayPal, העברה בנקאית, צ'ק או דרך כרטיס האשראי. ב-Roomer מציינים כי בארה"ב בלבד מבוטלות מדי שנה כ-81 מיליון הזמנות לחדרי מלון.

גון בן דוד, מנכ"ל Roomer ואחד ממייסדיה, אמר כי "השירות של החברה 'מייצר' מלאי ייחודי של חדרי מלון שלא היה נגיש קודם - המטרה שלנו, בין היתר באמצעות הגיוס הנוכחי, היא להרחיב את השירות ואת הערך שאנחנו מייצרים למשתמשים שלנו".

טל ברנח, שותף מייסד ב-Disrupt-ive, הוסיף כי "שמנו לנו למטרה לזהות ולתמוך במיזמים פורצי דרך ו-Roomer מתאים לנו ככפפה ליד. הצוות של החברה הוכיח את המודל, יש להם את הידע, הניסיון והתשוקה לטלטל את תעשיית התיירות הישנונית ואנו בטוחים שהמיזם שלהם יהפוך לפתרון המוביל למחפשים תיירות איכותית במחירים מפתיעים".