OECD: ישראל תצמח ב-3% ב-2015; רומז לתמיכה בלפיד

כלכלני הארגון: "הכלכלה תקבל דחיפה מהריבית הנמוכה ומהפסקה בקונסולידציה הפיסקלית"

המשק הישראלי יתאושש מההאטה וישוב בשנה הבאה לקצב צמיחה של 3% לשנה, כך צופה ארגון המדינות המפותחות (OECD). במסגרת עדכון תחזיות הצמיחה למדינות החברות בארגון שפורסמה היום (ג') קורא ה-OECD לישראל ל"להימנע ככל הניתן" מקיצוץ נוסף בתקציבי המשרדים החברתיים, בדגש על חינוך ורווחה ומדגיש כי ההוצאה לחינוך ולרווחה בישראל נמוכה כבר היום באופן יחסי".

תחזית ה-OECD לצמיחת המשק הישראלי לשנת 2015 עומדת כאמור על 3% והתחזית ל-2016 - על 3.5%. בדברי ההסבר כותבים כלכלני הארגון כי צמיחתו של המשק הישראלי צפויה לשוב ולהתחדש "לאחר היחלשות בולטת אך זמנית" ב-2014. להערכתם הביקושים המקומיים במשק יתאוששו והייצוא יתחזק על-רקע הפיחות בשער השקל מול הדולר.

ברמז שיכול להתפרש כתמיכה במדיניותו של שר האוצר יאיר לפיד ששללה גזירות נוספות והעלאת מיסים כותבים הכלכלנים כי "מקורות תמיכה נוספים לכלכלה הם הריבית הנמוכה והפסקת הקונסולידציה התקציבית ב-2015". יחד עם זאת מברכים ה-OECD על הכוונה לחזור למתווה של הפחתת החוב הממשלתי והמשמעת התקציבית ב-2016.

ב-OECD מסבירים כי הירידות האחרונות במדד המחירים לצרכן מצדיקות מדיניות מוניטרית מרחיבה, שתתמוך בהתאוששות, "תוך שמירת עירנות מפני הסיכונים של התחממות יתר בשוק הנדל"ן שמדיניות כזו עשויה לגרום".