Similarweb מגייסת 15 מ' ד' כדי לנטר את תנועת הגולשים

חברת הסטארט-אפ הישראלית מפתחת כלי לניטור וניתוח טראפיק לאתרים ולאפליקציות ■ הגיוס יאפשר לחברה להמשיך ולגדול, בין היתר כדי להתפתח בעולמות המובייל וכן לבצע רכישות של חברות בתחומים משלימים

SimilarWeb אור עופר וניר כהן / צילום:תמר מצפי
SimilarWeb אור עופר וניר כהן / צילום:תמר מצפי

תשעה חודשים אחרי שהשלימה גיוס של 18 מיליון דולר, חברת הסטארט-אפ הישראלית Similarweb, שמפתחת כלי לניטור וניתוח טראפיק לאתרים ולאפליקציות, משלימה סבב גיוס נוסף - הפעם בהיקף של 15 מיליון דולר.

את הסבב הנוכחי הובילו המשקיעות הקודמות - חברת המדיה הדרום אפריקאית Naspers ו-Lord David Alliance. סך הגיוס של החברה הגיע עד היום ל-40 מיליון דולר, בין היתר מהאנג'לים יוסי ורדי ומשה ליכטמן.

הכסף שגייסה החברה בסבב הנוכחי, ובכלל השנה, יאפשר לחברה להמשיך ולגדול, בין היתר כדי להתפתח בעולמות המובייל וכן לבצע רכישות של חברות בתחומים משלימים. רכישה ראשונה ביצעה החברה בחודש מארס השנה, כשרכשה במיליוני דולרים את TapDog הישראלית, העוסקת בתחום המודיעין התחרותי.

החברה מתכננת להמשיך ולהגדיל את מצבת כוח האדם, במסגרתה מדי רבעון מצטרפים כ-20 עובדים חדשים. כך, מאז הגיוס הקודם הצטרפו לחברה 60 עובדים וכיום מונה מצבת כוח האדם 95 עובדים.

חברת SimilarWeb הוקמה ב-2009 על-ידי אור עופר וניר כהן, אך לפני למעלה משנתיים שינתה כיוון - כשעברה מפיתוח של תוספי דפדפנים להורדה לפעילותה כיום - ניטור וניתוח של תנועת הגולשים והטראפיק באינטרנט ובמובייל.

האנליזה המסובכת מאחורי הטכנולוגיה של החברה מספקת תשובות די פשוטות ביותר בצורה ויזואלית וידידותית מאוד. כך, ניתן לראות מאילו מדינות מגיעים גולשים לאתר מסוים, אילו אתרים מפנים לאתר הנבדק ולאילו אתרים הוא מפנה, אילו מילות חיפוש מביאות את הגולש לאתר ואילו רשתות חברתיות מובילות בהפניה לאתר. המודל העסקי של SimilarWeb, שהושק בשנה שעברה, מבוסס בעיקר על שירות פרימיום, שמאפשר ניתוח מעמיק יותר של התנועה לאתרים ואליו רשומים כאלפי לקוחות, בהם חברות כמו אדידס, HP ואיביי.

באחרונה החברה החלה לשים דגש משמעותי על עולמות המובייל באמצעות ניתוח של אפליקציות ל-iOS ולאנדרואיד. כך, ניתן לראות מהיכן מגיעים המשתמשים לאפליקציה ואיך הם מגלים אודותיה. בין היתר ניתן לדעת את שיעור המשתמשים שמגיעים על-ידי חיפוש בחנות האפליקציות, על-ידי קידום בחנות, מאפליקציות אחרות או מפרסומות. בקרוב מתכננת החברה להשיק פיצ'ר נוסף בעולם ניתוח אפליקציות המובייל, שיבדוק את המעורבות (Engagment) של המשתמשים עם האפליקציות השונות.

SimilarWeb

שנת הקמה: 2009
תחום פעילות: ניתוח וניטור של טראפיק לאתרים ולאפליקציות מובייל
מייסדים: אור עופר וניר כהן
היקף גיוס: 40 מיליון דולר
משקיעים: חברת Naspers, לורד דיוויד אליאנס, יוסי ורדי, משה ליכטמן, נפתלי השקעות וקרן הון דוקור מקבוצת ון ליר