ניר גלעד יקבל מעידן עופר בונוס של כ-30 מיליון שקל

בכירים נוספים בחברה לישראל יקבלו בונוסים שמנים של כ-24 מיליון שקל ■ את הבונוסים ישלמו חברות פרטיות שבבעלות עידן עופר ולא החברה לישראל עצמה ■ משנת 2007 צבר ניר גלעד יותר מ-100 מיליון שקל בעלות שכר

ניר גלעד / צילום: איל יצהר
ניר גלעד / צילום: איל יצהר

ניר גלעד, מנכ"ל החברה לישראל , צפוי לזכות במענק של 8 מיליון דולר (כ-30 מיליון שקל) על חלקו בהשלמת פיצול חברת האחזקות - כך עולה מהזימון לאסיפת בעלי המניות של החברה לישראל שפורסם היום (ג').

עוד עולה מהזימון, כי סמנכ"ל הכספים פז אבישר, היועצת המשפטית מאיה אלשיך קפלן, וסמנכ"ל הפיתוח העסקי ערן שריג, יזכו גם הם לבונוסים בהיקף כולל של 6.3 מיליון דולר.

את הבונוסים ישלמו חברות פרטיות שבבעלות עידן עופר ולא החברה לישראל עצמה.

כחלק מפיצול האחזקות, יידרשו בעלי המניות של החברה לישראל לאשר גם תשלום דיבידנד של 200 מיליון דולר, שיממן את חבות המס שתיווצר להם מקבלת מניות קנון כדיבידנד בעין.

החברה לישראל פירסמה הבוקר את תוצאותיה לרבעון השלישי של 2014, ובמקביל זימנה אסיפות מיוחדות של בעלי האג"ח שלה לאישור המהלך האסטרטגי חלק מאחזקותיה לחברה הבת קנון, שמניותיה ירשמו למסחר בניו יורק ובת"א.

הערב הגישה קנון תשקיף לרשות ניירות ערך האמריקאית לצורך רישום מניותיה למסחר בארה"ב ובמקביל זימנה החברה לישראל אסיפה של בעלי מניותיה, לאישור הפיצול, שיבוצע באמצעות חלוקת דיבידנד בעין לבעלי מניות החברה לישראל. לקנון יועברו האחזקות באיי.סי פאואר, בצים, בטאואר, בקורוס, באיי.סי גרין.

תוך 6.5 שנים, מאז מונה גלעד לעמוד בראשות החברה לישראל (באמצע 2007) ועד סוף 2013, עלות העסקתו הצטברה לסכום ענק של 100 מיליון שקל - קרוב למחצית מכך בתגמול מנייתי.