נעילה מעורבת בבורסות אירופה; "כל נסיגה - הזדמנות קנייה"

הבונדסבנק, הבנק המרכזי של גרמניה מזהיר את המשקיעים מפני התפתחות בועות מחירים בנכסים מסוימים ■ התמ"ג הבריטי צמח ב-0.7% ברבעון השלישי

בורסה / צילום: רויטרס
בורסה / צילום: רויטרס

מגמה מעורבת נרשמה היום (ד') בבורסות אירופה, על רקע פרסום נתוני מאקרו חשובים היום ובימים הקרובים. גם המסחר בוול סטריט מתנהל במגמה מעורבת.

בעוד הבנק המרכזי האירופי (ECB) צפוי להוציא לפועל מדיניות מוניטארית אגרסיבית ולרכוש אג"ח בהיקפים של עשרות מיליארדי דולרים, הבונדסבנק, הבנק המרכזי של גרמניה מזהיר את המשקיעים מפני התפתחות בועות מחירים בנכסים מסוימים. קלאודיה בוץ', סגנית נשיא הבונדסבנק אמרה בראיון ל-CNBC כי קיימים מספר עיוותים במערכת הפיננסית וציינה כי היא חוששת מאוד מעלויות האשראי הנמוכות מאוד.

"זה מאוד קשה לזהות בועות, זה משהו שלמדנו מהמשבר", אמרה בוץ' וציינה כי יש לבחון את שוק האג"ח הקונצרני ושוק האשראי, שווקים בהם קיימת נטייה להתפתחות בועות מחירים. להערכתה, שוק המניות יושפע פחות מהצעדים של ה-ECB.

בצרפת דווח היום על עלייה במדד אמון הצרכנים ל-87 נק' בנובמבר לעומת 85 נק' באוקטובר.

בבריטניה פורסם נתון התמ"ג המעודכן לרבעון השלישי, שעמד על צמיחה של 0.7%.

יציבות עם נטייה לעליות שערים נרשמה הבוקר (ד') בבורסות אסיה, ברקע המגמה המעורבת שנעלה אמש את המסחר בוול סטריט. הנפט לא מפסיק לרדת, ונסחר בשפל של יותר מ-4 שנים.

"יש לנו תמונה מעורבת: ייתכן כי נראה את השוק מאבד קיטור כרגע, אולם כל נסיגה תהווה הזדמנות קנייה", ציינו הבוקר ב-IG Markets.

הפעילים בשוק המניות היפני היו זהירים היום לקראת מבול של נתוני מאקרו מחר, ביניהם אינפלציה, תפוקה תעשייתית והוצאות משקי הבית.

ענקית הרכב Honda רשמה ירידות שערים לאחר שהודתה כי היא מצויה תחת חקירה בשל תאונות דרכים קטלניות בארה"ב בעשור האחרון.

מניות האלומיניום, Daiki Aluminium ו-UACJ Corp, ריכזו עניין ברקע דיווח בעיתון ה-Nikkei כי Toyta תשתמש באלומיניום, ולא בפלדה, במכוניות היוקרה מתוצרתה.

[לפורטל הפיננסי][לבורסות בעולם]