ספנסר אקוויטי גייסה "רק" 291 מיליון שקל בבורסה בת"א

חברת הנדל"ן הזרה קיוותה להנפיק בישראל אג"ח בהיקף של כ-400 מיליון שקל, אך ביקוש נמוך יחסית הביא להפחתת היקף ההנפקה

פרויקט של ספנסר / צילום: מתוך אתר החברה
פרויקט של ספנסר / צילום: מתוך אתר החברה

חברת ספנסר, שפועלת בשוק הנדל"ן למגורים באזור ניו יורק ומתמחה בהשכרת דירות בסבסוד ממשלתי, זכתה לביקוש נאה במכרז הציבורי. החברה השלימה גיוס של 291 מיליון שקל (ברוטו) בהנפקת אג"ח שקליות לא צמודות מסדרה א' בריבית של 6.9% - מרווח של כ-5.5% מעל האג"ח הממשלתית במח"מ דומה של 5 שנים.

החברה קיוותה בתחילה להנפיק אג"ח בהיקף של כ-400 מיליון שקל, ואף זכתה לשם כך בדירוג A מחברת S&P מעלות. עם זאת, ביקוש נמוך של 200 מיליון שקל בלבד במכרז המוסדי הביא להפחתת היקף ההנפקה. בשלב הציבורי זכתה החברה להזמנות לרכישת אג"ח בערך נקוב של 91 מיליון שקל - סכום גבוה יחסית לכמות שהוזמנה במכרז המוסדי.

ספנסר היא הראשונה מקבוצה של ארבע חברות נדל"ן של יזמים יהודים אמריקאים, שאותם הביאו לארץ היועצים רפי ליפא וגל עמית - המתוגמלים בעמלות של מיליוני שקלים רבים על כל הנפקה. הנפקות אלו זכו לביקורת רבה אצל חלק ממנהלי ההשקעות של הגופים המוסדיים, אולם דווקא נפילתן בימים האחרונים של איגרות החוב של חברות הנדל"ן הישראליות שפועלות ברוסיה, הביאה לחשיבה מחודשת לגבי החברות הזרות, שעיקר פעילותן בשוק הנדל"ן המשגשג של ניו יורק.

לייטסטון, חברה נוספת בקבוצה, והגדולה שבהן מבחינת היקף הנכסים, תקיים מחר את המכרז המוסדי, במסגרת הנפקה שבה תנסה לגייס 600 מיליון שקל באג"ח, שזכו לדירוג A+ מ-S&P מעלות וממידרוג. גורמים בשוק החיתום נשמעו אתמול מעודדים מהאיתותים שהתקבלו מגופים מוסדיים לקראת ההנפקה.

חברה שלישית בקבוצה, אול-יר, אמורה לצאת למכרז המוסדי בשבוע הבא, לאחר שזכתה לדירוג A2 ממידרוג לקראת גיוס של 400 מיליון שקל באג"ח. הרביעית ברשימה, אמ.די.ג'י, עדיין ממתינה לדירוג חוב משלה, והנפקתה תידחה כנראה לשבוע השני של דצמבר.