לאומי פרטנרס בוחנת השקעה בהנפקת שפיר

(עדכון) - זרוע הבנקאות להשקעות של בנק לאומי בוחנת השקעה בשלב המוסדי שיתקיים מחר שפיר רוצה לגייס עד 460 מיליון שקל בבורסה לפי 1.8 מיליארד ש' לפני הכסף או לפי שווי של 2.3 מיליארד שקל אחרי הכסף ■ לאומי פרטנרס: "להד"מ. לאומי פרטנרס אינה מתכוונת להשקיע בהנפקת שפיר"

חדר מסחר / צילום: שמעון בלול  מבעד לעדשה
חדר מסחר / צילום: שמעון בלול מבעד לעדשה

לאומי פרטנרס, זרוע הבנקאות להשקעות של בנק לאומי, בוחנת השקעה של 40 עד 80 מיליון שקל בהנפקת המניות של שפיר הנדסה, כך נודע ל"גלובס".

לאומי פרטנרס, המשמש כחתם בהנפקת שפיר הנדסה, כבר ניהל בעבר מגעים להשקעה בחברה לפי שווי דומה לזה שבהנפקה המתוכננת (1.9 מיליארד שקל), על בסיס הערכת שווי של 2.1-2.4 מיליארד שקל לחברה. בסופו של דבר ההשקעה נפסלה, בשל העובדה ששפיר נחשבת כנוטלת אשראי מהותית בבנק לאומי, והשקעה שכזו דרשה שינוי בקובננטים שהבנק סירב לבצע.

לאומי פרטנרס, בראשות ירון בלוך, מסכמת שנה פעילה למדי, שבה ביצעה לא מעט מימושים, ביניהם במגדל ובפרטנר, ומכירת מניות בהנפקת מובילאיי, ומנגד ביצעה השקעות חדשות, האחרונה שבהן בחברת סינמה סיטי. בבנק שינו בשנים האחרונות את מדיניות ההשקעה, עם העדפה לפיזור של התיק יותר מאשר בעבר.

לקראת השלב המוסדי בהנפקת המניות של שפיר הנדסה שיתקיים מחר, פרסמה הבוקר ענקית התשתיות והבנייה שבשליטת ארבעת האחים לבית שפירא טיוטת תשקיף נוספת, ממנה עולה כי היא מבקשת לגייס עד 460 מיליון שקל. שווי המינימום לחברה בהנפקה עומד על כ-1.85 מיליארד שקל (לפני הכסף). החתמים, מלבד לאומי פרטנרס, הם פועלים אי.בי.אי, איפקס ואקסלנס.

שפיר צירפה לטיוטת התשקיף את דוחותיה הכספיים לרבעון השלישי, אותו סיכמה עם רווח נקי של 107 מיליון שקל, לעומת הפסד של 45 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. מחצית מהרווח הרבעוני - כ-55 מיליון שקל - היא חשבונאית ונובעת מהפסקת איחוד תוצאות פעילות תשתיות ברומניה (שפיר מבנים), שנקלעה לקשיים, נכנסה להקפאת הליכים והשליטה בה הועברה למנהל מיוחד. יתרת הרווח מקורה בפעילות השוטפת.

קבוצת שפיר החלה בפעילות בשנת 1968, וכיום פועלת בארבעה תחומים עיקריים: ייצור, מכירה ושינוע של חומרי גלם לענף הבנייה (תעשייה); ביצוע פרויקטים של הקמת תשתיות ומבנים (תשתיות); הקמה והפעלת פרויקטים לאומיים הממומנים על ידי המגזר הפרטי (זכיינות); וייזום נדל"ן למגורים.

בתשעת החודשים הראשונים של 2014 רווחי שפיר זינקו ב-220% ל-207 מיליון שקל. בנטרול התרומה החיובית של הפסקת הפעילות ברומניה, היקף הרווחים צמח ב-22% ל-158 מיליון שקל. הכנסות שפיר לרבעון השלישי צמחו ב-32% ל-640 מיליון שקל, כשעיקר השיפור מיוחס לביצוע עבודות המינהור של החברה בפרויקט הרכבת לירושלים - עם זינוק של 87% בהכנסות מהן שהגיעו ל-282 מיליון שקל.

ההכנסות ממכירת דירות ברבעון השלישי קפצו ב-29% ל-98 מיליון שקל, בזכות עלייה במספר הדירות שמסרה שפיר בתקופה זו, והכנסותיה ממכירת חומרי בנייה עלו בשיעור מתון של 1% ל-245 מיליון שקל. בתשעת החודשים הראשונים מציגה שפיר מגמות דומות, שסייעו לסך הכנסותיה לצמוח ב-14.5% ל-1.85 מיליארד שקל.

הונה העצמי של שפיר עמד בסוף הרבעון השלישי על 622 מיליון שקל, והיא החזיקה במזומנים והשקעות לזמן קצר בסך 255 מיליון שקל, מול מצבת התחייבויות כוללת של 2.7 מיליארד שקל - 1.4 מיליארד מתוכן התחייבויות שוטפות.

הנפקתה של שפיר צפויה להיות אחת מהגדולות שהיו בבורסה המקומית בשנים האחרונות, והיא צפויה להפוך לחברה השישית שמצטרפת ב-2014 לבורסה באמצעות הנפקת אקוויטי ראשונית.

מלאומי פרטנרס נמסר: "להד"מ. לאומי פרטנרס אינה מתכוונת להשקיע בהנפקת שפיר"

תוצאות שפיר הנדסה
 תוצאות שפיר הנדסה