"כל הגורמים תומכים בהתחזקות הדולר, בקרוב יגיע ל-4 ש'"

קובי נימקובסקי, מנכ"ל בוטיק ההשקעות אלומות: "כל עוד לא יהיו ציפיות ממשיות לעליית ריבית, אני לא רואה שינוי מגמה – המגמה צריכה להמשיך ולהיות עלייה זוחלת, אבל בשיעור מתון מזה שראינו השנה"

כלכלה, דולרים מטבע חוץ מטח / צלם: רויטרס
כלכלה, דולרים מטבע חוץ מטח / צלם: רויטרס

הדולר זינק היום לרמת שיא של יותר משנתיים ושערו היציג נקבע על 3.871 שקלים, לאחר שבנק ישראל התערב במסחר וקנה מט"ח בתמורה ליותר מ-150 מיליון דולר. המשקיעים בדולר השלימו היום טיפוס של כ-12% מתחילת השנה. לדעתו של קובי נימקובסקי, מנכ"ל בוטיק ההשקעות אלומות, "היד עוד נטויה והכיוון ימשיך להיות מעלה. כל הגורמים תומכים בהתחזקות הדולר כנגד השקל".

לדעת נימקובסקי, "האירוע המקומי שהשפיע היום על העלייה בשערו של הדולר כנגד השקל הייתה התערבותו של בנק ישראל במסחר. הדולר מושפע כרגע מכך שבנק ישראל מנסה לעקר את השפעה של הגז מעל שוק המט"ח. אם הדולר בעולם ימשיך להתחזק וגם בנק ישראל ימשיך לתמוך בדולר חזק - אז אנחנו צפויים להמשיך ולראות את הצמד דולר/שקל מתחזק. כמו שכבר אמרתי, לדעתי היעד בטווח הקרוב הוא 4 שקלים, וגם מעל לשער הזה".

"נקודה נוספת שמשפיעה על שוק המט"ח המקומי, גם היא מסוף השבוע האחרון, כאשר סוכנות הדירוג העולמית, פיץ', החליטה לשנות את אופק הדירוג של ישראל מחיובי ליציב. זו הודעה שמרחיבה את הפערים בין הכלכלה הישראלית - שהלכה קצת אחורה, לכלכלה האמריקנית - שהמשיכה להתקדם. עניין זה גם הוא מצדיק את המשך מגמת ההתחזקות של הדולר כנגד השקל.

בהתייחסו להתפתחויות בשוק המט"ח העולמי אמר נימקובסקי, "נכנס אלמנט חדש לשווקים - דראגי"", בסוף השבוע שעבר יו"ר הבנק המרכזי האירופי הוריד את הכפפות נתן דריסת רגל רגל משמעותית ראשונה בשוק המט"ח העולמי כשהצהיר כי בכוונתו לרכוש במיליארדי אירו. דראגי הודה שיש בעיה באירופה והצהיר שבכוונתו להשתמש בכלי ההרחבה המוניטרית, מה שבא לידי ביטוי ברכישה של אגרות חוב ממשלתיות של אירופה, מה שבאופן טבעי מחליש את המטבע".

דוגמא דומה למה שעשוי לקרות לאירו זה מה שכבר קרה לשערו של הדולר/ ין בשנה האחרונה, בעקבות המהלכים של ראש הממשלה היפני, שינזו אבה, שעושה את הניסוי הכלכלי הגדול ביותר שנעשה מעולם, שבינתיים בעיקר הוביל את הדולר להתחזק כנגד היין בשיעור חד. "על רקע החולשה של כלכלות העולם, הכלכלה האמריקנית מראה נתונים טובים, וזהו עוד סימן חשוב לכך שאני מצפה לראות בחודשים הקרובים התחזקות משמעותית של הדולר על פני האירו".

לסיום התייחס מנכ"ל נימקובסקי גם לשוק המניות ולהשפעת הריבית על כיוונו, "להערכתי סביבת הריבית צפויה להמשיך ולהיות נמוכה עוד זמן רב. עוד שנה בערך. בהתייחס לשוקי המניות והכיוון שלהם, למרות שאנחנו רואים גם את בורסות המניות בוול סטריט ברמות שיא וגם את המעו"ף ברמות שיא, כל עוד לא יהיו ציפיות ממשיות לעליית ריבית, אני לא רואה שינוי מגמה - המגמה צריכה להמשיך ולהיות עלייה זוחלת, אבל בשיעור מתון מזה שראינו השנה".