נמצא מחליף לפיליפ פרוסט: פרופ' יצחק פטרבורג נבחר ליו"ר הדירקטוריון של טבע

פטרבורג כיהן בעבר כמנכ"ל סלקום וקופ"ח כללית ■ תקופת כהונתו תחל ב-1 בינואר 2015 ■ פרוסט הודיע לדירקטוריון החברה כי הוא לא יעמיד עצמו לבחירה מחדש כחבר דירקטוריון באסיפת בעלי המניות השנתית הקרובה

יצחק פטרבורג / צלם: איל יצהר
יצחק פטרבורג / צלם: איל יצהר

פרופ' יצחק פטרבורג נבחר ליו"ר דירקטוריון טבע, כך הודיעה היום (ד') החברה. פטרבורג יחליף בתפקידו את ד"ר פיליפ פרוסט, ותקופת כהונתו תחל ב-1 בינואר 2015.

פטרבורג חבר בדירקטוריון מ-2012, ולפני כן בין 2009-2010. הוא כיהן כסמנכ"ל בכיר בטבע בתחום מוצרים ממותגים גלובליים, והיה אחראי על התרופות הייחודיות, מו"פ וניהול צבר המוצרים בין השנים 2010-2011. בין השנים 2003-2005 כיהן כנשיא ומנכ"ל סלקום. בין השנים 1997-2002 הוא כיהן כמנכ"ל שירותי בריאות כללית.

פרוסט גם הודיע לדירקטוריון החברה כי הוא לא יעמיד עצמו לבחירה מחדש כחבר דירקטוריון באסיפת בעלי המניות השנתית הקרובה.

בנוסף, הדירקטוריון מינה את ד"ר סול ג'. בארר כחבר דירקטוריון, גם כן החל מ-1 בינואר, 2015.

עוד הודיע הדירקטוריון כי הוא נשאר מחויב להצהרותיו הקודמות בדבר גודלו והרכבו של הדירקטוריון. כזכור, בחודש יוני הודיעה טבע כי היא מבצעת מבנה ארגוני חדש, כולל צמצום הנהלת טבע מ-15 ל-9 מנהלים.

פרוסט: "יצחק הוא המתאים ביותר"

"לאחר חיפוש בינלאומי נרחב, הדירקטוריון החליט שיצחק הוא המתאים ביותר לספק את המנהיגות והחזון להם אנו זקוקים בכדי לחזק את מעמדה של טבע כשחקנית גלובלית בתעשיית הפרמצבטיקה," אמר ד"ר פרוסט. "ניסיונו העשיר והבנתו המעמיקה לגבי טבע והפוטנציאל הגלום בה, כמו גם ניסיונו בניהול מערכות בריאות גדולות, הופכים את יצחק לבחירה מצוינת להחליף אותי כיושב ראש בעיתוי זה של השינוי שהחברה עוברת לקראת העתיד".

"דירקטוריון החברה מודה לד"ר פרוסט על התרומה, התובנות והמחויבות שלו לטבע במהלך תקופה זו של צמיחה והזדמנויות חדשות עבור החברה", אמר פרופ' פטרבורג. "אני גאה להכנס לתפקיד יושב הראש, ושמח על ההזדמנות לעבוד כתף אל כתף עם הדירקטוריון, כולל הנשיא והמנכ"ל, ארז ויגודמן ועם צוות ההנהלה כולו, כדי להמשיך ליצור ערך עבור בעלי המניות, תוך הרחבת הגישה לשירותי בריאות איכותיים ברחבי העולם.

"אני גם שמח על כך שד"ר סול בארר יצטרף לדירקטוריון ויתרום לנו ממומחיותו יוצאת הדופן בתחום הפרמצבטיקה הגלובלית," הוסיף פרופ' פטרבורג. "הדירקטוריון הגדיר את הרכבו כעדיפות, כפי שהוכח עם הצטרפותו של סול, וכן של ז'אן-מישל חלפון מוקדם יותר השנה."