נעילה חיובית באירופה; ירידה בשיעור האבטלה בגרמניה

דרגי הציג את הסיכונים העיקריים לכלכלת גוש האירו, וטען כי ההתאוששות תמשיך להיות מתונה ■ מניות האנרגיה מאבדות גובה על רקע המשך החולשה במחירי הנפט ■ שיעור האבטלה בגרמניה ירד ל-6.6%

בורסת אירופה / צילום: רויטרס
בורסת אירופה / צילום: רויטרס

המסחר בבורסות אירופה ננעל היום (ה') בעליות שערים, על רקע נאום דראגי ופרסום נתוני מאקרו כלכלה ביבשת. היום לא יתקייים מסחר בוול סטריט לרגל חג ההודיה.

הכלכלה האירופאית עומדת בפני שלושה סיכונים עיקריים: האבטלה, התוצרת הנמוכה והרפורמות המבניות. כך לפי מריו דרגי, יו"ר הבנק המרכזי האירופאי (ECB). בנאום שישא היום דרגי בפרלמנט הפיני, הוא יתייחס לסכנות להדרדרות בכלכלה האירופאית.

לדבריו, "ההתאוששות בגוש האירו תתקל בקשיים בשל שיעור האבטלה הגבוה והשינויים שיש לבצע במאזן של הבנק המרכזי", כמו גם בשל כך ש"האינפלציה בגוש האירו עדיין נמוכה מאוד, ואנו עדיין עומדים בפני דינמיקות בעייתיות של מזומן ואשראי".

"אנו עדים להחלשות במומנטום הצמיחה בגוש האירו בקיץ", כך לדברי דרגי. "כמו כן, מרבית התחזיות של מוסדות פרטיים וציבוריים עודכנו כלפי מטה. אנו עדיין צופים התאוששות מתונה בשנים הקרובות, מה שמשקף את המדיניות המוניטרית שלנו, את השיפור המתמשך בתנאים הפיננסיים ואת ההתקדמות ברפורמות המבניות והקונסולידציה הפיסקלית".

בגרמניה התפרסמו היום נתוני האבטלה לחודש נובמבר. שיעור האבטלה ירד ב-0.1% ל-6.6% לעומת צפי לרמה של 6.7%.

בגוש האירו דווח היום על עלייה מפתיעה במדד אמון הצרכנים והעסקים לרמה של 100.8 נק' בנובמבר לעומת 100.8 נק' באוקטובר ולעומת צפי כלכלנים ל-100.3 נקודות.

מניות האנרגיה נסחרות במגמה שלילית בשל הירידה המתמשכת במחירי הנפט.

"בטווח הבינוני, הדברים עדיין מתקדמים בצורה חיובית במרבית הכלכלות אך הצמיחה איטית יותר בכל העולם", אומר אנגוס גלוסקי, מנהל השקעות בחברת White Funds Management באוסטרליה. "אתם מאוד רוצים להיות בשוק עכשיו,אך אל תצפו לתשואות גבוהות".

המסחר בבורסות אסיה ננעל היום (ה') במגמה מעורבת לאחר שאתמול ננעל המסחר בוול סטריט בעליות.

התמריצים המוניטאריים עליהם הכריז הבנק המרכזי היפני מוקדם יותר החודש, לצד ההודעה המפתיעה של הבנק המרכזי הסיני לפיה הוא חותך את הריביות לראשונה מאז 2012 הובילו לאופטימיות בשווקים. כך למשל מדד אסיה-פסיפיק זינק ב-5.7% מאז רמות השפל שרשם באוקטובר.

מניית סמסונג אלקטרוניקה רשמה עלייה חדות לאחר שהודיעה כי תבצע תוכנית לרכישה עצמית של מניותיה. מניות האנרגיה נסחרו במגמה מעורבת עם נטייה לירידות. נציין את PetroChina Co Ltd-H , Cnooc ואת China Petroleum & Chemical. .