יציבות בהכנסות קבוצת דלק; הרווח טיפס ל-150 מיליון שקל

המנכ"ל ברטפלד: "ברבעונים הקרובים נמשיך באסטרטגיית המיקוד של הקבוצה בתחום האנרגיה וחיפושי הנפט" ■ הרוויחה 150 מיליון ש' ברבעון השלישי

אסי ברטפלד / צלם: אוריה תדמור
אסי ברטפלד / צלם: אוריה תדמור

קבוצת דלק, שבשליטת יצחק תשובה, מסכמת רבעון שלישי מוצלח מבחינתה, עם גידול של כ-103% ברווח הנקי לסך של כ-150 מיליון שקל. החברה ממשיכה בקידום אגרסיבי של מימוש עסקיה שאינם בתחומי הליבה של אנרגיה וחיפושי גז ונפט, גם אם במחיר הפסדי הון. במקביל לפרסום הדוחות הודיעה דלק על חלוקת דיבידנד של 150 מיליון שקל, וזאת בהמשך לדיבידנדים בהיקף 310 מיליון שקל שכבר חילקה השנה.

עם זאת, מתחילת השנה, בעקבות ריבוי המחיקות והמימושים, מציגה דלק הפסד של 645 מיליון שקל, לעומת רווח של כ-643 מיליון שקל שרשמה בשלושת הרבעונים הראשונים של 2013.

במהלך הרבעון השלישי השלימה החברה שורת מימושים בהיקף מצטבר של כ-2.85 מיליארד שקל, שהניבו לה תזרים מזומנים של כ-1.8 מיליארד שקל, אך הביאו אותה לרשום הפסדי הון של 46 מיליון שקל. מימושים אלה, שנעשים במסגרת שינוי המיקוד האסטרטגי של החברה לטובת עסקי הליבה בתחומי האנרגיה והגז, התווספו למימושים משמעותיים אחרים, שנעשו במחצית הראשונה של השנה, ושבין היתר הובילו את הקבוצה להציג הפסדי הון של כ-1.13 מיליארד שקל מתחילת 2014.

ברבעון השלישי הניבה מכירת חברת תחנות שירותי הדרך בבריטניה, רודשף, רווח של כ-253 מיליון שקל לקבוצת דלק, בעוד שמכירת ההחזקות בחברת הנוסטרו ברק קפיטל הביאה לירידת ערך של כ-34 מיליון שקל. דלק גם רשמה ברבעון הפסד של כ-210 מיליון שקל בגין מימוש ההחזקות בדלק אירופה (כולל הפחתה על ההלוואה לקונה, שתימחק בהדרגה לאורך חמש שנים). החברה הכירה ברווח של כ-27 בשל ההשקעה של דלק רכב במובילאיי.

מנכ"ל הקבוצה, אסי ברטפלד, אומר כי "לקראת הרישום הצפוי בלונדון והנפקת הקבוצה בבורסה הראשית שם, ממשיכה הקבוצה להציג תוצאות חזקות, נזילות גבוהה ואיתנות פיננסית. ברבעונים הקרובים נמשיך באסטרטגיית המיקוד של הקבוצה בתחום האנרגיה וחיפושי הנפט".

עוד הוסיף ביחס לחברת IDE(הנדסת התפלה), שבבעלות משותפת עם כיל, כי "אני מקווה שבמהלך 2015 נוכל לממש את החזקותינו בחברה הזו".

ברטפלד הוסיף כי החזקות הקבוצה בדלק רכב ובדלק us (7.5%) "הן חלק מתיק ההחזקות הפיננסיות שלנו, ולא האסטרטגיות", כך שבמחיר הנכון גם הן ימומשו. לא מן הנמנע שגם גדות ביוכימיה, שממשיכה להציג הפסדים, תימכר.

הפחתה של 450 מ' ש' בגין הפניקס

בצל המשבר במגעים למכירת השליטה בקבוצת הביטוח הפניקס לידי משפחת קושנר האמריקנית, שהודיעה שברצונה לקבל הנחה של כ-15% בשל ממצאים שעלו מבדיקת הנאותות שביצעה, תתקיים ביום שני הקרוב פגישה חשובה בין הצדדים. דובר קבוצת קושנר מסר היום, כי "לקבוצה יש ההון הנדרש על מנת להשלים את העסקה עם דלק, אולם נכון לעכשיו הצדדים טרם הגיעו להסכם סופי ומחייב".

בדלק סירבו להתייחס להתפתחויות הללו, ואולם, ביחס לכך שהקבוצה חייבת למכור את החזקותיה בהפניקס בשל חוק הריכוזיות אמר ברטפלד: "אנו לא לחוצים למכור את החברה, לא תזרימית ולא רגולטיבית. נותרו לנו עוד 5.5 שנים למכירתה, בהתאם לאסטרטגיה".

אגב המשבר במגעים בין דלק לבין משפחת קושנר, דלק רשמה ברבעון השלישי ירידת ערך של כ-50 מיליון שקל על הפניקס, כך שמתחילת השנה הצטברה הפחתת הערך האמורה לכ-450 מיליון שקל.

התרומה לרווח הנקי של קבוצת דלק מפעילויות עיקריות
 התרומה לרווח הנקי של קבוצת דלק מפעילויות עיקריות