מניית היום: מזנקת בכ-12% בעקבות דוח טוב וזכייה במכרז

על בד סיימה את הרבעון עם זינוק של כ-205% ברווח הנקי, שהסתכם בכ-19.3 מיליון שקל לעומת רווח של כ-9.4 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד

בועז רוזמן / צלם: גיל ארבל
בועז רוזמן / צלם: גיל ארבל

חברת על בד משואות יצחק, העוסקת בייצור ושיווק מגבונים לחים (שאינם ממותגים), וכן מייצרת מוצרי היגיינה נשית ומוצרי ספיגה, פרסמה את דוחותיה לרבעון השלישי של 2014, ודיווחה על זכיית החברה הנכדה, על בד ארה"ב, במכרז של רשת קמעונאית גדולה בארה"ב.

במסגרת ההסכם תספק החברה לרשת החל מאוגוסט 2015 מוצרים בתחום מוצרי הספיגה למשך 3 שנים, בהיקף מצטבר של כ-30 מיליון דולר. הזמנה זו מצטרפת להזמנה קודמת של אותו לקוח עבור אספקת טמפונים מחברת על בד בהיקף של כ-3 מיליון דולר לשנה.

הכנסות על בד ברבעון גדלו ב-5.4% והסתכמו בכ-376 מיליון שקל, לעומת הכנסות של כ-357 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הגידול נובע בעיקר מעלייה בהכנסות החברה בתחום המגבונים הלחים בארה"ב ובגרמניה ומגידול בהכנסות בתחום ההיגיינה הנשית. ההכנסות בתשעת החודשים הראשונים של השנה הסתכמו בכ-1.083 מיליארד שקל, לעומת 1.089 מיליארד שקל בתקופה המקבילה אשתקד.

הרווח התפעולי ברבעון הסתכם בכ-23 מיליון שקל, בדומה לרווח התפעולי ברבעון המקביל אשתקד. החברה הציגה שיפור ברווח התפעולי בתחום המגבונים הלחים, שקוזז ע"י ירידה ברווח התפעולי בתחום ההיגיינה הנשית. הרווח התפעולי בתשעת החודשים הראשונים של השנה הסתכם בכ-74.8 מיליון שקל לעומת 72.2 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד, גידול של כ-3.6%.

על בד סיימה את הרבעון עם זינוק של כ-205% ברווח הנקי, שהסתכם בכ-19.3 מיליון שקל לעומת רווח של כ-9.4 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הרווח הנקי בתשעת החודשים הראשונים של השנה הסתכם בכ-50.9 מיליון שקל לעומת 37.2 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד, גידול של כ-37%.

בועז רוזמן, מנכ"ל על בד, ציין היום כי "הזכייה במכרז לאספקת מוצרי ספיגה לרשת הקמעונאית האמריקאית הינה הזמנת המשך שמהווה הבעת אמון של הרשת במוצרי על בד. הזמנה זו מצטרפת למומנטום הצמיחה החיובי של על-בד ברבעון השלישי בו הגדילה החברה את הפעילות עם סל הלקוחות הקיימים שלה. פעולות שנקטנו להגברת היעילות הביאו לשיפור ברווחיות הגולמית ולגידול משמעותי בתזרים המזומנים מפעילות שוטפת של החברה. במקביל, התחזקות הדולר הניבה לנו הכנסות מימון משמעותיות ברבעון השלישי, ומכלול הגורמים הללו הביא לגידול משמעותי ברווח הנקי של החברה. אנו ממשיכים בתוכנית ההשקעות שלנו כמתוכנן, במסגרתה אנו פועלים להקמת מפעל חדשני בדימונה, שבנייתו החלה לאחרונה".