וואלה! נכנסת לסלולר ותמכור חבילות של פלאפון

החברה תשווק חבילות סלולריות מוזלות דרך אתר ייעודי, תוך כדי שהיא רוכבת על רשת פלאפון ■ התחרות בענף צפויה להתעמק בעקבות הצעד

אילן ישועה / צלם: ענבל מרמרי
אילן ישועה / צלם: ענבל מרמרי

החברות פלאפון ו-וואלה! מקבוצת בזק מנהלות מו"מ לשיתוף-פעולה בתחום הסלולר - כך נודע ל"גלובס". שתי החברות מתכננות לפעול במשותף, כך שחברת וואלה! תהפוך למעין מפעיל וירטואלי סלולרי. בשלב הראשון החברה תהפוך להיות משווקת של חברת פלאפון, אך לעת עתה לא ברור האם תבקש רישיון ממשרד התקשורת.

קיראו עוד ב"גלובס"


ל"גלובס" נודע כי החברות מתכננות לנצל את הכוח השיווקי בדיגיטל של חברת וואלה! שתיכנס לעולם הסלולרי ותתחיל למכור חבילות סלולר כפי שעושות כיום חברות דוגמת 012 מובייל, שרוכבת על תשתית פרטנר. 012 מובייל היא חברה-בת של 012 סמייל, שבבעלות פרטנר. 012 מובייל הוא מותג משנה שדרכו פרטנר מוכרת בעיקר חבילות סלולר במחירים נמוכים דרך אתר סלולרי ייעודי, ושדרכו הלקוחות מזמינים קו ובוחרים בתוכנית הסלולרית המועדפת עליהם, וכך מתוכנן לפעול שיתוף-הפעולה בין פלאפון לוואלה!

הכניסה של וואלה! לעולם הסלולר צפויה להרחיב ולהעמיק את רמת התחרות בו ולגרום לחלק מהחברות להיקלע למצוקה אמיתית בשל כך. כבר עכשיו ניתן למצוא בשוק רמות מחירים של 37 שקל לחבילה, ואף מחירים של 20 שקל מתחת לקו (חבילות שהציבור אינו חשוף להן בפרסומת). כניסה של גורם נוסף כמו וואלה! ביחד עם פלאפון עשויה לטלטל את השוק בצורה מהותית.

שיתוף-הפעולה בין החברות בצורה שהופכת את וואלה! למשווק כלל לא צריכה את אישור משרד התקשורת, ולכן לא מן הנמנע כי השוק ייקלע למלחמת מחירים נוספת שאיש לא צפה.

נציין כי הכניסה של וואלה! יכולה להשפיע על תוכניות של שחקנים חדשים האם להיכנס לשוק הסלולרי, מכיוון שלחברה יש כוח שיווקי אדיר בהיותו אחד האתרים הגדולים והמובילים בישראל.

מבחינת פלאפון, מדובר בצעד אסטרטגי חשוב, לקראת 2015 - שצפויה להיות שנה קשה מאוד לכל השחקנים בענף. פלאפון תאבד את הוט מובייל שעד סוף 2014 תתארח על גבי הרשת שלה, ומהשנה הבאה תתארח על הרשת של פרטנר. הכניסה של וואלה! לסלולר אמורה לפצות את פלאפון באופן חלקי על אובדן ההכנסות ולסייע לה לקחת נתחי שוק. פלאפון נוקטת אסטרטגיה של שמירה על נתח השוק שלה, תוך כדי חיתוך אגרסיבי בהוצאות התפעול. עד כה החברות בקבוצת בזק לא שיתפו פעולה בצורה בולטת, אבל לאור התגברות התחרות בסלולר, פלאפון מחפשת לממש יתרונות אסטרטגיים ברמת הקבוצה, ו-וואלה! היא נכס כזה בעבורה.