כן פייט: פריצת דרך מסמנת כניסה לתחום הכאב הנוירופתי

ממצאים מדעיים חדשים בארה"ב מחזקים את פעילותה של כן פייט ■ הוכח כי החומר הפעיל המצוי בתרופות של כן פייט מונע בצורה משמעותית כאב נוירופתי

כן פייט מדווחת היום (ב') כי כי ממצאים מדעיים חדשים בארה"ב מוכיחים לראשונה כי החומר הפעיל המצוי בתרופות של כן פייט מונע בצורה משמעותית כאב נוירופתי הנגרם על ידי טיפול בכימותרפיה. כן פייט רואה בממצאי מחקר מדעי זה ביסוס וחיזוק נוסף לרציונאל המדעי ולהבנת מנגנון הפעולה שבבסיס פיתוח התרופות בכן פייט.

ממצאי המחקר המדעי של אוניברסיטת סנט לואיס הראו כי בניסויים פרה-קליניים, תרופת ה-CF101 הידועה גם בשם הכימי IB-MECA, מעכבת בצורה משמעותית כאב נוירופתי. בעבר נתגלה ע"י אותה קבוצה כי במספר סוגי סרטן שטופלו בכימותרפיות שונות, עוכב בצורה משמעותית הכאב הנוירופתי. ממצאים אלו מהווים פריצת דרך רפואית, כיוון שנכון להיום לא קיימת תרופה המונעת כאב כרוני נוירופתי.

מנכ"לית כן פייט, פרופ' פנינה פישמן, ציינה עם הפרסום כי "ממצאי המחקרים המדעיים בארה"ב זוכים לסיקור נרחב בעולם ומאשררים את פעילותה החשובה של מולקולה זו ויכולתה להפעיל מנגנוני פעולה חשובים וקריטיים בתאים. תוצאות אלו מוכיחות כי החומר הפעיל שנמצא בבסיס המחקר של כן פייט מזה שנים מונע בצורה משמעותית כאב נוירופתי בחולי סרטן המטופלים בכימותרפיה והן אינדיקציה חיובית ביותר ובעלת משמעות רבה ליעילות התרופות שפיתחנו".

יצוין כי המחקר הקליני של כן פייט לטיפול בפסוריאזיס שלב 2/3 מתקיים כמתוכנן ותוצאותיו צפויות להתפרסם כבר ברבעון הראשון של 2015. שוק תרופות הפסוריאזיס שנאמד בכ-3.6 מיליארד דולר ב-2010 צפוי לגדול לכדי 6.7 מיליארד דולר ב-2018, בהסתמך על תחזית Global Data.