IBI במסר למשקיעים: הזדמנות איסוף במניות הגז-נפט

האנליסט גיל בשן: המניות שקשורות למאגר "תמר" הן קנייה טובה כעת. ההשפעה של מחירי הנפט עליהן בשוליים, ולכן יש תגובת יתר של המשקיעים

תנודתיות נרשמת גם היום (ג') במניות האנרגיה הישראליות, לאחר ירידות שערים חדות ביומיים האחרונים עקב הקריסה במחירי הנפט. היום דווקא מתקן הזהב השחור, וברקע זה שוחח "גלובס" עם גיל בשן, אנליסט האנרגיה של IBI.

- מניות הגז-נפט ספגו לאחרונה ירידות שערים חדות. מה צריכים המשקיעים לעשות?

"המניות שקשורות למאגר 'תמר', ישראמקו , אבנר ודלק קידוחים , הן קנייה טובה כעת. ההשפעה של מחירי הנפט עליהן בשוליים, ולכן יש תגובת יתר של המשקיעים והזדמנות לאסוף".

- ורציו?

רציו רמת הסיכון גבוהה יותר כי מדובר בנכס אחד, 'לוויתן'. עם זאת, הירידות האחרונות הביאו את הנייר לערכים אטרקטיביים, אולם יש לזכור כי בטווח הקצר הנייר ייסחר בתנודתיות גבוהה".

בשורה תחתונה מציין בשן כי "אין ספק שירידת מחיר הנפט כל כך בחדות לא עושה טוב לשותפויות, שמחירי אנרגיה גבוהים יותר מתאימה להן. יחד עם זאת ההשפעה הרבה פחות דרמטית לעומת חברות אנרגיה מסורתיות מפיקות נפט שכן עיקר החוזים הם ארוכי טווח שכלל לא צמודים למחיר הנפט. ומול זה יש השפעה מקזזת של ירידת עלויות ושער החליפין. להערכתנו כדאי לנצל את הירידות על מנת להגדיל חשיפה לסקטור. שנת 2015 צפויה להיות שנה של התפתחויות מהותיות שיתרמו לשווי המאגרים".

מחירי היעד של בשן נותרים לעת עתה ללא שינוי: 89 אגורות לישראמקו, 4.4 שקלים לאבנר, 25.7 שקל לדלק קידוחים ו-52 אגורות לרציו.