קבוצת ברונפמן חיסלה את אחזקותיה בבנק דיסקונט

סיטי הפיץ בשוק מניות של הבנק בשווי של 80 מיליון דולר, במחיר של 6.12 שקל למניה ■ זו ההפצה האחרונה המתבצעת במסגרת תהליך פיזור גרעין השליטה בבנק שהחל לפני כשנה

מתיו ברונפמן, אורח בחתונת חיה-שרה פישר ויצחק מאירוביץ / צילום: פביאן קלדורף
מתיו ברונפמן, אורח בחתונת חיה-שרה פישר ויצחק מאירוביץ / צילום: פביאן קלדורף

קבוצת ברונפמן חיסלה את החזקותיה בבנק דיסקונט. ל"גלובס" נודע כי הערב (ג') הופצו המניות שנותרו לברונפמן בבנק, כ-4.5% בשווי של 80 מיליון דולר (כ-310 מיליון שקל). את ההפצה ביצע סיטי, כאשר לפי הערכות יותר ממחצית מהרוכשים היו משקיעים זרים. המניות הופצו במחיר של 6.12 שקל למניה, נמוך ב-2.8% ממחיר הסגירה של המניה היום בבורסה. ההשקעה של הזרים ביום שכזה אינה טריוויאלית, לאור האי וודאות הפוליטית שוודאי אינה מעודדת משקיעים זרים להיכנס לבורסה בת"א.

זו ההפצה האחרונה המתבצעת במסגרת תהליך פיזור גרעין השליטה בבנק שהחל לפני כשנה. במהלך השנה מכרו קבוצת ברונפמן-שראן שהחזיקו בגרעין השליטה בבנק את המניות בו, מה שהביא ללחץ כלפי מטה על מחיר המניה, ולכך שהיא איבדה כ-11% משוויה בשנה האחרונה.

ראשונה לחסל את ההחזקות הייתה קבוצת שראן. בחודש ספטמבר גם קבוצת ברונפמן סיימה לכאורה את חלקה כשירדה להחזקה של מתחת ל-5% כפי שנדרשה ע"י בנק ישראל. אולם נראה כי בקבוצה לא רצו להחזיק במניות אפילו לצורך השקעה פיננסית, ובחרו לחסל את מלוא החזקותיהם בבנק. נציין כי ההפצה הייתה במחיר גבוה לעומת חלק מההפצות הקודמות, בין היתר בזכות העלייה החדה בשער הדולר בחודשים האחרונים, והעלייה בשבועות האחרונים במניית הבנק.

בנק דיסקונט , בניהולה של לילך אשר טופילסקי, הוא בעל הסחורה הצפה הגדולה ביותר, כ-100% ממניותיו מוחזקות ע"י הציבור. כאשר השבוע נודע כי ענקית ההשקעות וולינגטון רכשה 2.7% ממניות הבנק עבור לקוחותיה, שכנראה רואים אפסייד בדיסקונט יותר מאשר קבוצת ברונפמן.

עוד נציין כי גם בהפצה זו וגם בהפצות קודמות של המניות, חלקם של המשקיעים הזרים היה מרכזי, כך שנראה שסך ההשקעות של הזרים כולל וולינגטון במניות הבנק הוא בהיקף לא מבוטל.