GI View: אישור FDA למוצר משופר לקולונוסקופיה

החברה תנסה לגייס 20 מיליון דולר ממשקיעים חדשים כדי לשווק את המכשיר ■ המנכ"ל טל שמחוני: "אנחנו יכולים להתחיל למכור"

אחת עשרה שנים אחרי ההקמה ולאחר שגייסה סך כולל של 42 מיליון דולר, חברת הקולנוסקופיה Gi View קיבלה אישור FDA. כך נודע ל"גלובס". החברה, שאותה ייסדו ד"ר בנעד גולדווסר ויוסי גרוס, הייתה אחת מהחברות המבטיחות של "גלובס" בשנת 2006, אך פעילותה נתקלה בקשיים לאחר שנתקלה באתגרים טכניים. נראה כי החברה התגברה על האתגרים הללו, לאור האישור שניתן כעת למכשיר.

כעת בכוונת החברה להתחיל בבניית צוות שיעסוק בשיווק ישיר של המוצר לקליניקות בארה"ב, אומר טל שמחוני, מנכ"ל החברה. לשם כך החברה תפעל לגייס בהמשך הדרך כ-20 מיליון דולר נוספים. בתקופה המאתגרת שלה גייסה החברה 13 מיליון דולר ממשקיעים קיימים: קרן IHCV, זייגלר מדיטק ומשקיעים פרטיים. כעת הכוונה היא להוסיף משקיעים חדשים.

מוצר ה-Aer-o-scope אמור להחליף את המכשירים הקיימים לביצוע קולונוסקופיה. היום מדובר בצינור קשיח, בעל מצלמה קדמית, אותו מחדיר הרופא למעי של החולה, ואז נוהג אותו קדימה באמצעות כלי דמוי ג'וייסטיק ומשלים את התנועה על ידי דחיפת המכשיר מאחור. הלחץ שמפעיל הקולונוסקופ על דפנות המעי כדי לנווט בתוך המעי, הוא רב ועלול לגרום לקרעים במעי. כמו כן, הקולונוסקופ "רואה" רק קדימה ולכן עלול לפספס פוליפים בקפלי המעי. בנוסף, הוא רב פעמי ועלול להעביר זיהומים.

במוצר של GI View, הרכיב שנכנס למעי הוא חד פעמי. כמו כן, ההנעה שלו בתוך המעי היא שונה לגמרי: תחילה מנפחים בלון בקצה הרקטלי של המכשיר לשם איטום, ולאחר מכן מנפחים בלון בקצה המצלם של המכשיר, שנמצא בעומק המעי. כעת מזרימים זרם אוויר אשר דוחף את הבלון הפנימי עוד קדימה, וכך גם המצלמה נדחפת קדימה, מבלי לפגוע בדפנות המעי. רכיב נוסף הוא העדשה שמאפשרת לצלם בזמן אמת תמונות של 360 מעלות סביב המצלמה ולהציג אותן לרופא על מסך אחד.

לפני כשנתיים חברה מתחרה, פיר מדיקל הישראלית, אשר מציעה זווית צילום של 330 מעלות, (עדיין לא 360 אבל שיפור משמעותי על פני המצלמות הקיימות) מוזגה לחברת אנדוצ'ויס האמריקנית ומוצרה הפך למוצר המוביל של אנדוצ'ויס. שמחוני: "לאנדוצ'ויס יש שתי מצלמות, והם מציגים את התמונה על גבי שלושה מסכים וזה פחות נוח לרופא. לו היו רוצים ליצור תמונת 360 מעלות מלאה, היו דרושות להם אפילו עוד מצלמות. קשה לאחד בין התמונות מכל המצלמות על גבי מסך אחד בזמן אמת, בלי לאבד דיוק בתמונה. אנחנו לא הוספנו מצלמות אלא שינינו את העדשה, כך שתתקבל בחיישן אחד תמונה מכל הזוויות, וכך ניתן להציד תמונה מדוייקת על מסך אחד".

בעוד פיר מדיקל התמזגה כאמור עם אנדוצ'ויס בעלת מערך שיווק קיים, הרי ש-GI View מנסה כאמור לעשות את זה לבד. שימחוני: "המודל העסקי שלנו מאפשר מערך שיווק ישיר, משום שאחרי כל מכירה של קולונוסקופ יש גם הכנסה של חלקים המתכלים, ולכן לא צריך המון אנשים מכירות כדי ליצור הכנסת יפות. התפתחויות טכנולוגיות בתחומים האחרים כמו המזעור של חיישני הצילום ומנורות הלד, אפשרו לנו להתגבר על הבעיות ולהביא לשוק מוצר חד פעמי.

"איננו זקוקים לקוד שיפוי משלנו, שכן אנחנו רווחיים לקליניקה גם אם מתבססים על השיפוי הביטוחי הניתן לקולונוסקופיה רגילה. אנחנו יכולים להתחיל למכור מיד".