נעילה שלילית באירופה על רקע דבריו של דרגי

יו"ר ה-ECB הודיע כי רק בשנה הבאה הבנק יבחן הרחבה של ההקלה הכמותית ■ מדד הניקיי טיפס לאור החלשות הין מול הדולר לשפל של כ-7 שנים

מריו דראגי / צילום: רויטרס
מריו דראגי / צילום: רויטרס

המסחר בבורסות אירופה ננעל היום (ה') בירידות, על רקע דבריו של מריו דרגי, וכאשר המסחר בוול סטריט מתנהל בירידות גם כן.

הבנק המרכזי האירופאי (ECB) לא ירחיב את מדיניות ההקלה הכמותית עד 2015, כך אמר היום יו"ר הבנק מריו דרגי, במסיבת עיתונאים לאחר הודעת הריבית. כצפוי, דרגי החליט להותיר את הריבית ברמת שפל של 0.05% והריבית על פקדונות נותרה שלילית ברמה של 0.2%.

דרגי אמר כי "בתחילת השנה הבאה נעריך מחדש את נושא התמרוץ המוניטרי, את ההרחבה של מאזן הבנק את תחזית האינפלציה". בנוסף אמר דרגי כי נעשות הכנות טכניות לקראת הקלה נוספת, כך שאם יעלה הצורך ניתן יהיה לבצע זאת במהירות.

דרגי ציין כי תחזיות הצמיחה עודכנו כלפי מטה, ל-0.8% צמיחה השנה, לעומת 0.9% בהערכה הקודמת; 1% ב-2015 לעומת 1.6%; ו-1.5% ב-2016 לעומת 1.9% לפני כן. האינפלציה, לדבריו, צפויה לעמוד על 0.7% בלבד ב-2015, לעומת הצפי הקודם שעמד על 1.1%. ב-2016 צפויה האינפלציה להגיע ל-1.3% בלבד.

מניית Ryanair Holdings מזנקת בכ-8% לאחר שהעלתה את תחזית הרווח שלה, בפעם השלישית השנה. מניית BDEV עולה ביותר מ-2% לאחר שהבורסה בלונדון הודיעה על צירוף מניית החברה למדד ה-FTSE 100 ב-22 בדצמבר.

הין נחלש והניקיי עלה

המסחר בבורסות אסיה נחתם היום (ה') בעליות שערים ברקע למגמה החיובית ששלטה אתמול בוול סטריט. מדד הניקיי המשיך בסנטימנט החיובי בעקבות התחזקות הדולר מול הין לשיא שלא נראה מאז 2007. החוזים העתידיים נסחרים בנטייה לעליות כאשר החוזים על הנפט ממשיכים לעלות.

"אנחנו נמצאים בסביבה כלכלית הדומה לזו שהייתה בשנות ה-90, תקופה שבה שוקי המניות פרחו, האינפלציה הייתה בשפל ומחירי הסחורות היו נמוכים יחסית", טוען שון דרבי, אסטרטג השקעות ב-Jefferies.