דרגי אכזב את המשקיעים: המסחר בוול סטריט ננעל בירידות

יו"ר הבנק המרכזי האירופאי הודיע כי לא תהיה השנה הרחבה של ההקלה הכמותית, אך הנושא ייבחן בתחילת 2015 ■ התביעות הראשוניות לדמי אבטלה בשבוע החולף ירדו ■ מחר יתפרסם דוח התעסקה החודשי לנובמבר

בורסת נאסדק  וול סטריט / צלם בלומברג
בורסת נאסדק וול סטריט / צלם בלומברג

המסחר בוול סטריט ננעל היום (ה') בירידות, על רקע נאומו של יו"ר ה-ECB, שהודיע כי לא תהיה השנה הרחבה של ההקלה הכמותית, אולם בתחילת שנה הבאה הנושא ייבחן שוב.

הבנק המרכזי האירופאי (ECB) לא ירחיב את מדיניות ההקלה הכמותית לפני 2015, כך אמר היום (ה') יו"ר הבנק מריו דרגי, במסיבת עיתונאים לאחר הודעת הריבית. כצפוי, דרגי החליט להותיר את הריבית ברמת שפל של 0.05% והריבית על פקדונות נותרה שלילית ברמה של 0.2%.

דרגי אמר כי "בתחילת השנה הבאה נעריך מחדש את נושא התמרוץ המוניטרי, את ההרחבה של מאזן הבנק את תחזית האינפלציה". בנוסף אמר דרגי כי נעשות הכנות טכניות לקראת הקלה נוספת, כך שאם יעלה הצורך ניתן יהיה לבצע זאת במהירות.

היום פורסמו, כמדי שבוע,התביעות הראשוניות לדמי אבטלה בשבוע החולף, שירדו ב-17 אלף ל-297 אלף. הצפי היה לירידה לרמה של 298 אלף תביעות. הדוח השבועי מקדים ביום את דוח התעסוקה החודשי לחודש נובמבר שיפורסם מחר, שצפוי להצביע על תוספת של 200-230 אלף משרות חדשות לשוק העבודה. שיעור האבטלה צפוי להישאר ללא שינוי על 5.8% - שפל מאז יולי 2008.

בין המניות הבולטות היום, נציין את Verint Systems שהורידה אמש את תחזית המכירות שלה לרבעון הרביעי. הקמעונאית PVH Corp , שבבעלותה המותגים קלווין קליין וטומי הילפיגר חתכה את תחזיות הרווח וההכנסות השנתיות.

מובילאיי עמדה במוקד לאחר שדיוטשה בנק העלה את המלצתו על המניה ל"קנייה" והותיר את מחיר היעד על 53 דולר.

חברת מזור רובוטיקה הודיעה היום על מכירת מערכת Renaissance לאחת מרשתות הבריאות הקתוליות הגדולות בארה"ב. מזור אף חתמה על הסכם עם רשת בריאות זו להקמה ומיסוד של תשתית למכירת מערכות נוספות ומוצרים מתכלים ברשת.