המעו"ף עלה בהובלת אופקו; ירידות באג"ח הממשלתיות

מניות האנרגיה המשיכו לרכז עניין על רקע הצניחה במחירי הנפט ■ קומפיוג'ן וביוליין זינקו ■ מחזור המסחר הסתכם בכ-690 מיליון שקל

בנין הבורסה החדש / צילום: תמר מצפי
בנין הבורסה החדש / צילום: תמר מצפי

הבורסה בתל אביב ננעלה היום (א') בעליות, על רקע נעילה חיובית בוול סטריט שלשום, כמו גם מגמה חיובית שחתמה את המסחר במעו"ף ביום חמישי. גם בורסות אירופה סגרו את המסחר ביום שישי בעליות חדות. מדד המעו"ף טיפס היום קרוב מאוד לרף ה-1,500 נקודות, לשיא חדש. ירידות חדות נרשמות באג"ח הממשלתיות השקליות בעקבות הירידות באג"ח האמריקאיות ביום שישי לאחר פרסום נתוני מאקרו חזקים בארה"ב. מחזור המסחר הסתכם בכ-690 מיליון שקל.

עידן אזולאי, מנהל השקעות ראשי בבית ההשקעות אפסילון, מציין היום כי "שוק האג"ח הממשלתי ממשיך לסבול מירידות, מה שהעלה את הציפיות האינפלציוניות לצד עלייה בשיפוע של העקומים. גם בהנחה של השפעה טכנית מסוימת של הפיחות בשקל לצד גורמים "אינפלציוניים" אחרים שקשורים בהקדמת הבחירות, אני סבור שהשפעה זו מגולמת ברובה במחירים הנוכחיים".

"הדולר ימשיך להתחזק למול השקל בשבועות הקרובים ושוק האג"ח ימשיך להיות תנודתי". כך מעריכים היום בבית ההשקעות הלמן-אלדובי. בבית השקעות מסבירים כי "המשק הישראלי שנותר ללא תקציב וללא שר אוצר לחודשים הקרובים, נתפס כמקום בסיכון גבוה יותר משהיה לפני כחודש. הציפיות לעליית האינפלציה בארץ כתוצאה מכך שרפורמות אשר פעלו להוזלת יוקר המחייה לא יצאו לפועל בשנה הקרובה. עליית הסיכון וכן עליית ציפיות האינפלציה הובילו לירידות שערים חדות באג"ח השיקלי לטווח ארוך של ממשלת ישראל".

סקטור הנפט ממשיך להתדרדר. מחירה של חבית נפט כבר ירד מתחת ל-66 דולר. מי המרוויחות והמפסידות מעליית הדולר וצניחת הנפט?

מניות במוקד

על רקע הטלטלה בסקטור האנרגיה, המניות הבולטות בתחום בתל אביב המשיכו לעמוד במוקד. נציין את רציו , דלק קידוחים וישראמקו .

מניית אידיבי פתוח ריכזה עניין על רקע המתיחות הגוברת בין בעלי השליטה, אדוארדו אלשטיין ומוטי בן-משה.

מניות טאואר , לייבפרסון , קומפיוג'ן, פוטומדקס ואיזיצ'יפ עלו על רקע פערים חיוביים מול ניו-יורק.

קבוצת ברן דיווחה היום על חתימה בראשי תיבות על נוסח הסכם קבלנות משנה עם חברה ישראלית מובילה בתחומה, לביצוע פרויקט בשיטת ה-TURN KEY במדינה באפריקה בהיקף הנאמד בכ-80 מיליון דולר. הפרויקט כולל תכנון ביצוע והקמה של מערכת שאיבה והולכת מים ומשך הזמן המוערך לביצוע הפרויקט הוא כשנתיים ממועד קבלת צו תחילת העבודה.

אורביט דיווחה היום על זכייה בחוזה לאספקת מערכת טלמטריה המיועדת לניסויי טיסה, מלקוח בטחוני גדול במזרח אסיה. היקף ההזמנה מוערך בכ-3.2 מיליון שקל (כ-800 אלף דולר).