מה יודעים המשקיעים הזרים? בזק זינקה ב-19% ב-3 שבועות

המשקיעים הישראליים מכרו את מניית בזק ביומיים שאחרי ההכרזה על השוק הסיטונאי והמניה ירדה ב-6% ■ אבל המשקיעים הזרים ככל הנראה אינם מאמינים שהרגולציה שקבע משרד התקשורת תשנה משהו ביחסי הכוחות בשוק

סטלה הנדלר / צילום: יחיאל ינאי
סטלה הנדלר / צילום: יחיאל ינאי

מה קורה למניית בזק ? מיום ההודעה של משרד התקשורת על הקמתו של שוק סיטונאי (מבנה שוק חדש שאמור להסדיר את השימוש בתשתיות בזק על ידי מתחרותיה) ועד היום, עלתה מניית בזק בשיעור של 19%. ככל הנראה המניה מטפסת בגלל קניות של משקיעים זרים שאינם מאמינים שהרגולציה שקבע משרד התקשורת תשנה משהו ביחסי הכוחות בשוק התקשורת המקומי, וזו הסיבה שהמניה לא מפסיקה לעלות בשלושת השבועות האחרונים.

נזכיר כי ביום ההודעה, 17 בנובמבר, ויום למחרת, ירדה מניית בזק בשיעור של 6%, בתגובה להודעת משרד התקשורת. ואולם מאז ועד היום המניה לא מפסיקה לטפס - עדות לאמון המשקיעים הזרים שבניגוד למשקיעים הישראלים שמכרו משום שחששו מהשלכות המהלך, הם מסתכלים על הרגולציה בשווקי העולם ולומדים ממנה לגבי סיכויי יישומה בישראל. מקורות שונים בשוק ההון מספרים כי המשקיעים הזרים יודעים להעריך שהשפעת המהלכים הרגולטוריים על החברה תהיה מינורית כפי שקרה בחברות טלקום בעולם.

בנוסף, המשקיעים לא מאמינים שהתחרות שמתכוון משרד התקשורת לבסס באמצעות ההכרזה שלו, תחולל שינוי משמעותי בעולם הטלוויזיה, כפי שסלקום מתעתדת להיכנס אליו (סלקום ירדה 23% מתחילת השנה, פרטנר ירדה 26%) ולכן ממשיכים להאמין שביצועי החברה רק ישתפרו. אותם גורמים מציינים גם שהקשיים שבהם נתקל מיזם הסיבים האופטיים של חברת החשמל, מוסיפים להערכה כלפי בזק או לכל הפחות לתחושה שהאיום הרבה פחות משמעותי משחשבו.

בימים אלה נערכת החברה ליישום מדיניות משרד התקשורת, כאשר במקביל היא שוקלת להגיש בג"ץ נגד החלטות המשרד בשל טעויות חמורות שנמצאו בעבודה, לטענתה. כפי שנחשף ב"גלובס", מפעילים פונים לחברה ומבקשים להתחיל בתהליך היישום של החכרת תשתיותיה שעל פי הוראת משרד התקשורת ניתן יהיה להתחילו בתוך 3 חודשים.