יאהו תעקוף ב-2015 את טוויטר בהכנסות מפרסום במובייל

שוק הפרסום האמריקאי במובייל ממשיך להיות תחת שליטה של גוגל ופייסבוק, אך את הצמיחה הגדולה בהכנסות מהתחום רושמות לינקדאין ואמזון

מריסה מאייר, מגוגל ליאהו / צילום: בלומברג
מריסה מאייר, מגוגל ליאהו / צילום: בלומברג

הציפור הכחולה של טוויטר אינה מבשרת טובות עבור הרשת החברתית המצייצת: ניתוח של חברת המחקר המובילה eMarketer מגלה כי טוויטר צפויה לאבד בשנה הבאה את מקומה בין 3 החברות המובילות בפרסום במובייל בארה"ב.

מי שצפויה לתפוס את מקומה היא יאהו, שעל-פי דוחות הרבעון השלישי שפרסמה לאחרונה צפויה לקבל השנה נתח של 3.2% משוק של כ-19 מיליארד דולר בארה"ב.

על-פי הערכות eMarketer, יאהו צפויה לתפוס בשנה הבאה נתח של 3.74% משוק הפרסום במובייל, בעוד טוויטר תעלה במעט ל-3.69%. ב-2016 הפער בין השתיים יגדל, כשיאהו צפויה להחזיק ב-4.2% לעומת טוויטר עם 3.77%.

ועדיין, בעוד השתיים נאבקות על המקום השלישי, שתי הראשונות - גוגל ופייסבוק - יציבות במקום. ענקית החיפוש מובילה בגאון את הרשימה, אך נתח השוק שלה הולך ומצטמק לטובת המתחרות.

כך, בעוד שאת השנה הנוכחית צפויה גוגל לסיים עם נתח של 37.2%, ב-2016 היא אמורה להחזיק רק שליש מהשוק. במקרה של פייסבוק, 2014 אמורה להוות שנה של עלייה - לכדי 17.6% - אך עד 2016 היא אמורה לחזור פחות או יותר לנתח שהחזיקה בו אשתקד - 14.64%.

את החמישייה סוגרת פנדורה, שעקפה את דפי זהב האמריקאית, וצפויה לסיים את השנה עם 2.9.

בסך-הכול, מעריכים ב-eMarketer, שוק הפרסום במובייל צפוי להכפיל את עצמו בשנתיים הקרובות לכדי 40 מיליארד דולר.

"עסקי הפרסום של יאהו עדיין בבעיה"

"הצמיחה של יאהו במובייל היא תהליך מאוד חיובי עבור החברה, כשהיא מנסה להשיג את המתחרות. אבל צריך לזכור שבעוד שההכנסות מפרסום במובייל צומחות, כלל עסקי הפרסום של יאהו עדיין בבעיה", הסביר מרטין יוטררס, אנליסט בכיר ב-eMarketer.

על-פי הערכות eMarketer, לינקדאין היא החברה שאמורה להציג את הצמיחה הגבוהה ביותר השנה - 803% - ולהחזיק נתח של 0.26% משוק הפרסום במובייל בארה"ב.

גם אמזון צפויה לצמוח בפרסום במובייל ב-614%; ואילו Yelp, אפליקציית ההמלצות מבוססות מיקום, צפויה לצמוח ב-144%. שלוש החברות אמורות להמשיך להוביל בצמיחה גם בשנתיים הבאות, אך היקפי הצמיחה ירדו בעשרות אחוזים.