נעילה שלילית בוול סטריט; הנפט בשפל של 5.5 שנים

בנקי השקעות חתכו את התחזיות שלהם בנוגע לנפט - והוא ירד לשפל של 5.5 שנים ■ היום לא התפרסמו נתוני מאקרו ■ טאואר תבצע פירעון מוקדם באג"ח של חברת הבת שלה ■ מקדונלדס פרסמה אזהרת רווח

וול סטריט    / צלם: בלומברג
וול סטריט / צלם: בלומברג

המסחר בוול סטריט ננעל היום (ב') בירידות שערים, לאחר נעילה שלילית בבורסות אירופה בעקבות ההחלטה של הבנק המרכזי שלא להרחיב את המדיניות להקלה כמותית. מניות האנרגיה הכבידו על המסחר לאור צניחה של מחירי הנפט לשפל של יותר מ-5 שנים.

ביום שישי ננעל המסחר בעליות שערים קלות, כאשר מדד ה-S&P סגר שבוע שביעי ברציפות של עליות. זאת ברקע לפרסום דוח התעסוקה המלא שהפתיע לטובה והצביע על תוספת של 321 אלף משרות במקש האמריקאי בחודש נובמבר. בשוק ציפו לתוספת של עד כ-235 אלף משרות ולאחר שבאוקטובר נוספו למשק 214 אלף משרות. שיעור האבטלה נותר כצפוי ללא שינוי, ברמת שפל מאז 2008 - ב-5.8%.

מחירי הנפט צנחו היום בכ-4.2% לשפל של 5.5 שנים לאחר שמספר בנקי השקעות מובילים הורידו את התחזיות שלהם לגבי מחירו של "הזהב השחור". במורגן סטנלי מעריכים כי היצע הנפט צפוי לגדול הרבה מעבר לביקושים ולכן החליטו לחתוך את התחזית שלהם לגבי מחיר הנפט ב-2015 ב-29%. בנוסף, שורה של בנקים אירופאים ביניהם קרדיט סוויס, UBS ו-BNP Paribas הורידו גם הם את תחזית מחיר הנפט בעשרות אחוזים.

היום לא התפרסמו בארה"ב נתוני מאקרו מהותיים. בגרמניה פורסם כי התפוקה התעשייתית עלתה ב-0.2% באוקטובר, פחות מצפי האנליסטים בשוק שעמד על עלייה של 0.4% ולאחר שבספטמבר נרשמה עלייה של 1.1%. האירו צונח לשפל של יותר משנתיים מול הדולר ונסחר סביב 1.22 דולרים לאירו. זאת לאחר שבכיר בבנק המרכזי האירופי הביע חשש מפני מצבה של כלכלת גוש האירו. הוא ציין כי האינפלציה עלולה להמשיך ולרדת בטווח הקרוב.

חברת השבבים טאואר הודיעה היום כי תבצע פירעון מוקדם באג"ח של החברה בת שלה (ג'אז) בהיקף של 45 מיליון דולר. האג"ח נושאות קופון של 8% ומועד הפירעון המוקדם נקבע לתאריך ה-7 בינואר 2015.

מניית בלקסטון עמדה במוקד לאחר שהודיעה כי תמכור חלק מפורטפוליו הנכסים שלה בקלפירוניה לחברת האדסון פסיפיק תמורת 3.5 מיליארד דולר.

מניות האנרגיה ריכזו עניין בעקבות קריסת מחירי הנפט. נציין את אקסון מובייל , שברון והליבורטון .

גם מקדונלדס ריכזו עניין לאחר שדיווחה על ירידה חדה מהצפוי במכירות בחודש נובמבר. המכירות הגלובליות נפלו בנובמבר ב-2.2%, לעומת צפי לירידה של 1.7%, ובארה"ב לבדה נרשמה ירידה חדה של 4.6%.