2 מניות ישראליות ברשימת המומלצות של ברקליס ל-2015

כלכלני ברקליס מעריכים ששוקי המניות בעולם יניבו תשואה ממוצעת של כ-9% ב-2015 ■ מניות טבע ודיסקונט ברשימת המומלצות הגלובלית של הבנק

ארז ויגודמן / צילום: ראובן קפוצ'ינסקי
ארז ויגודמן / צילום: ראובן קפוצ'ינסקי

כלכלני ברקליס קפיטל מעריכים ששוקי המניות בעולם יניבו תשואה ממוצעת של כ-9% ב-2015. כך, בסקירה השנתית של בנק ההשקעות שפורסמה היום.

בברקליס מעריכים כי החברות ביפן ואירופה צפויות להציג את השיפור החד ביותר ברווחים על רקע הפיחות בשערי האירו והין היפני מול הדולר בחודשים האחרונים.

מניות טבע ודיסקונט נכנסו לרשימת המניות מומלצות הגלובלית של הבנק. לגבי טבע מציינים בברקליס כי "לאחר תקופה של חסר בביצועים כתוצאה משילוב לא מוצלח של חברות שנרכשו, אנו רואים שיפור רב ברווחיות החברה". בברקליס מאמינים כי טבע תהנה מדירוג מחודש כיוון שהשוק מעריך תוצאות רווחיות מהעסקים השוטפים של החברה ומתהליך הארגון מחדש, וכן את הפוטנציאל בצינור ההזדמנויות העומד בפניה. בנוסף, בסיס הכנסות החברה השתפר בעקבות המרה מוצלחת של לפחות 60% מהזיכיון של הקופקסון (Copoxone).

מחיר היעד של טבע עומד על 70 דולר, גבוה בכ-23% ממחירה בוול סטריט. החברה נסחרת במכפיל של 11.8 על התחזית של ברקליס ל-2015 לעומת ממוצע של 17 למתחרות החברה. מחיר היעד מבוסס על מכפיל של 14.4.

לגבי בנק דיסקונט חושבים בברקליס כי השינוי הארגוני שעובר הבנק הכרוך בעלויות גבוהות הינו הגורם אשר השפיע על מדדי הביצועים של הבנק. עם זאת, ברבעון האחרון הציגה ההנהלה החדשה של דיסקונט, תוכנית אסטרטגית לחמש שנים אשר נראית שאפתנית, "ואנו מאמינים כי יש ביכולתה להביא להחזר על השקעה (ROI) של 7.7% ב-2015. התוכנית האסטרטגית מתמקדת בשני כיוונים עיקריים: גידול ארוך טווח ורווחיות יעילות וניהול/צמצום הוצאות".

מחיר היעד למניית דיסקונט עומד על 7 שקלים, גבוה בכ-10% ממחירה בבורסה כעת.