נעילה מעורבת בוול סטריט; עליבאבא הוסיפה 2.4%

בורסות אירופה ננעלו בירידות חדות ■ ביוון הוקדמו במפתיע הבחירות ■ בסין הוטלה מגבלה חדשה על שוק האג"ח הקונצרני ■ וול סטריט ג'ורנל: ייתכן כי הפד יצהיר בפגישה הבאה על העלאת הריבית ב-2015

אירופה וול סטריט / צילום: רויטרס
אירופה וול סטריט / צילום: רויטרס

המסחר בוול סטריט ננעל היום (ג') במגמה מעורבת לאחר שהמדדים המובילים ירדו עד כ-1% בתחילת המסחר. זאת ברקע ירידות שערים חדות שחתמו את המסחר באירופה ובאסיה בעקבות דיווחים שונים ביוון וסין. אמש ננעל המסחר בוול סטריט בירידות שערים.

הסנטימנט השלילי בשווקים נובע ככל הנראה משני גורמים מרכזיים. בסין פורסם כי הממשל החליט להטיל הגבלה חדשה על שוק האג"ח הקונצרני, עניין שהוביל לקריסה של כ-5.5% בבורסה בשנגחאי. וביוון פורסם אתמול בערב כי הממשלה החליטה באופן מפתיע להקדים את הבחירות כבר לשבוע הבא במקום. המשקיעים במדינה חוששים שתעלה לשלטון מפלגה שמתנגדת להמשך דרכה של יוון באיחוד האירופי. הבורסה ביוון הגיבה בירידה של כ-11% ובזינוק חד בתשואות האג"ח הממשלתיות.

"הירידות בפתיחת המסחר היו פונדמנטליות בעיקרן, לאור החשש מהצעדים שננקטו ביוון וסין", טוען מאת מאלי, אסטרטג השקעות בחברת מילר טבק."בצד החיובי יש לנו את הנזילות הגלובלית וכמובן את כלכלת ארה"ב", הוא הוסיף.

בשוק החלו להישמע הערכות כי הפדרל ריזרב קרוב לסגת ממחויבותו לשמור על הריבית בשיעורי שפל. אמש פורסם בוול סטריט ג'ורנל כי ייתכן כי כבר בפגישה הבאה של הפד בשבוע הבא, יצהיר הבנק המרכזי על העלאת הריבית ב-2015.

"השווקים בבירור לא אוהבים את התחזית להעלאת ריבית בארה"ב, למרות שאנחנו רואים תוכניות תמריצים על ידי בנקים מרכזיים אחרים בעולם", ציינו היום ב-Alpari UK.

כלכלני ברקליס קפיטל מעריכים ששוקי המניות בעולם יניבו תשואה ממוצעת של כ-9% ב-2015. בברקליס מעריכים עוד כי החברות ביפן ואירופה צפויות להציג את השיפור החד ביותר ברווחים על רקע הפיחות בשערי האירו והין היפני מול הדולר בחודשים האחרונים.

זה מה ששולח היום את כל השווקים בעולם מטה

מניות במוקד

מזור רובוטיקה דיווחה על קבלת הזמנות לרכישת שתי מערכות רנסנס מחברת Cicel, המפיצה את מוצריה בסין. מערכות אלו הינן הראשונות הנמכרות בשוק הסיני מאז קיבלה מזור בספטמבר 2014 את אישור מנהל המזון והתרופות הסיני (CFDA) לשיווק מערכת הרנסנס בסין. בנוסף, קיבלה מזור הזמנה לרכישת מערכת אחת מחברת Pinnaclemed, המפיצה את מוצריה בטייוואן.

טאואר הודיעה היום על הסכם ייצור המוני ארוך טווח עם חברת Fairchild, במסגרתו תייצר החברה אלפי פרוסות של התקנים בדידים במתקן הייצור שלה ופנסוניק ביפן.

כן פייט דיווחה על התקדמות בפיתוח תרופת הדור הבא שלה, ה-CF602, לטיפול בהפרעות בתפקוד המיני וקבלת תוצאות חיוביות בניסויים פרה-קליניים אשר הוכיחו כי תרופת ה-CF602 משפרת את התפקוד המיני כתלות בריכוז התרופה.

[לפורטל הפיננסי][לבורסות בעולם]