מחפשים לרכוש טאבלט? האייפד והגלקסי ראש בראש

השוואה בין שני הטאבלטים המובילים מגלה מחירים דומים ושני מכשירים מצוינים, כשהאייר 2 מציע ממשק נוח במיוחד וטכנולוגיות משוכללות, ואילו טאב S מציג מסך מעולה

בשקט בשקט נחת בחודש האחרון בארץ אייפד אייר 2 של אפל. הטאבלט, הנמכר כרגע בחנויות האלקטרוניקה (כמו רשת באג ודרך יבואנים שונים, למשל סי דאטה) וגם בחברות הסלולר (אורנג' וסלקום) הושק בהשקה שקטה מאוד, במיוחד בהשוואה להשקה המתוקשרת של אייפון 6 רק לפני זמן קצר. הסיבה היא ששוק הטאבלטים סובל מירידה במכירות, בשל העובדה שהחידושים במכשירים החדשים לא מסעירים את הלקוחות וגורמים להם להחליף טאבלט שרכשו בשנתיים-שלוש האחרונות.

אייפד אייר 2 כולל חידושים שונים, כמו מנגנון טביעת אצבע, מסך משופר, מראה דק יותר ומשקל קל יותר. היכולות החדשות בהחלט מוסיפות לחוויה, אבל הן לא הכרחיות ללקוחות שכבר רכשו את האייפד אייר הראשון. בזירת המחיר, הדגם החדש עולה 2,400 שקל - יקר רק ב-300 שקל מהדגם הקודם, מה שכנראה לא יגרום לצרכנים לבחור בדגם מהדור הישן יותר.

המתחרה הישיר שלו הוא הטאבלט הוותיק יותר של סמסונג - גלקסי טאב S, שהושק בארץ בחודש ספטמבר, אולם מחירו לא נמוך בצורה משמעותית משל המתחרה מבית אפל - 2,300 שקל.

טאב S כולל מסך איכותי מאוד בטכנולוגיית SuperAMOLED בגודל 10.5 אינץ', מנגנון טביעת אצבע, עינית אינפרה אדום לשימוש בתור שלט רחוק ואפשרות הרחבת הזיכרון באמצעות כרטיס. האפשרות האחרונה היא יכולת שמשתמשי אפל יכולים רק לחלום עליה.

השוואה בין השניים מגלה שמדובר בבחירה בין שני טאבלטים מעולים, אך המוצר של אפל טוב יותר. אייפד אייר 2 הוא הטאבלט הטוב ביותר היום בשוק, בעיקר בגלל חוויית הממשק, מגוון האפליקציות הרחב המיועד במיוחד אליו והחומרה.

יתרונות נוספים שכדאי לקחת בחשבון בנוגע לאייר 2 לעומת הטאב S נוגעות לעיבוד התמלילים: משתמשים שרוצים להשתמש בטאבלט לצורך כתיבת מסמכים, ישמחו לגלות שאפל מספקת חינם מעבד תמלילים בשם Pages, שעובד מצויין בעברית ומסתנכרן עם שאר מכשירי החברה, כולל גרסת אונליין למחשבי ווינדוס. כמו כן, ניתן למצוא בקלות מקלדות פיזיות המתאימות לאייפד. בטאב S, יש מעבד תמלילים בעברית של חברת Hancom הקוריאנית. למרות שמעבד התמלילים יודע להסתדר עם עברית וכתיבה מימין לשמאל, שילוב של מילה באנגלית או ספרות משבש את הכתיבה, מה שהופך את מעבד התמלילים הזה למיותר לפחות עד שיגיע עדכון (התקלה הזאת קיימת כבר חודשים רבים). סמסונג גם לא מציעה מקלדת מקורית לטאבלט שלה בארץ, למרות שהמכשיר נמכר בישראל כבר מספר חודשים ואת המקלדת אפשר לרכוש בחו"ל (רק ללא כפתורים בעברית).

גם סמסונג וגם אפל מציעות יכולות של חיבוריות בין הסמארטפונים שלהם לאייפד או לטאב S, כאשר המטרה היא להציע חלק מיכולות האייפון או הגלקסי S בזמן השימוש בטאבלט. באפל נקרא השירות הזה coninuity ומדובר בפתרון מוצלח מאוד, שמציג שיחות ומסרונים על גבי הטאבלט, כך שניתן לנהל שיחת טלפון ישירות מהאייפד ולהגיב למסרונים. בסמסונג מציעים יכולת בשם SideSync, המאפשרת להקרין את מסך הסמארטפון על-גבי הטאבלט וכך לתפעל את כל הפעולות ממנו מרחוק. החיסרון הוא שזה לא עובד בצורה שקופה כמו באפל. צריך להפעיל ולנתק את היישום הזה באופן עצמאי בכל פעם שרוצים שהוא יפעל. מדובר גם בפתרון שצורך המון סוללה, גם מהסמארטפון וגם מהטאבלט.

אפל, אייפד אייר 2: חוויית שימוש עשירה ושלל טכנולוגיות

מסך

אייפד אייר 2 מגיע עם מסך בגודל הקבוע בטאבלטי אפל -9.7 אינץ', ברזולוציה של 1536 על 2048 פיקסלים (בטכנולוגיית LED). הצבעים מוצלחים מאוד ורמת התאורה גבוהה, אבל כשמשווים את המסך לטאב S, רואים שסמסונג מציעה תאורה אחורית חזקה יותר וגם הצבעים שלה יותר עמוקים. בכל אופן, המסך של אפל מוצלח מאוד.

ממשק

מערכת ההפעלה iOS 8.1.1 של אפל מציעה חוויה פשוטה ונעימה, במיוחד בטאבלט. מגוון האפליקציות לאייפד רב יותר מזה של האנדרואיד ויש אפליקציות שגם עובדות טוב יותר בטאבלט של אפל. בנוסף, ערכת התוכנות המשרדיות של אפל מציעה חוויה טובה בעברית (בעיקר Pages).

אפל גם מציעה גישה לחנות השירים והסרטים שלה iTunes, להורדת תכנים גם לישראלים - פתרון שלא קיים אצל אף אחד מהמתחרים (למעט ה-VOD של סמסונג, שמציע פתרון לסרטים, אבל ברמה נחותה יותר).

יש יתרון גדול לאייפד גם בזכות שירות ה-continuity שהוא מציע למי שמחזיק גם אייפון או מקבוק: שיחות ומסרונים גולשים מהמכשיר לאייפד ומאפשרים מענה מבלי להשתמש בסלולרי.

עיצוב ומידות

המכשיר נראה נהדר. הוא דקיק (6.1 מ"מ), אפילו קצת יותר מטאב S, והמשקל קליל - 437 גרם. ניתן להחזיקו ביד בנוחות בזמן שצופים בסרטים.

חומרה

אייפד אייר 2 מגיב בזריזות, לא נתקע, לא מגמגם וכולל את חיבור ה-WiFi הטוב ביותר שראינו. המעבד של המכשיר הוא מסוג A8X של אפל במהירות 1.5 ג'יגה הרץ עם 2 ג'יגה זיכרון ונפח אחסון של 16 ג'יגה (עם גרסאות של 64 או 128 ג'יגה). החיסרון העיקרי הוא שאין אופציה להרחבה באמצעות כרטיס. מנגנון טביעת האצבע עובד מצוין ומציע, כניסה מאובטחת למכשיר, גם יכולת לשלם עבור אפליקציות. בחלק מהבנקים בישראל אפשר להיכנס כך לאפליקציית הבנק ללא סיסמה.

צליל

הרמקולים סבירים ולא יותר.

מצלמה

חיישן 8 מגה פיקסל, ללא פלאש (בניגוד לסמסונג). איכות התמונות לא גבוהה.

בשורה התחתונה

אייפד אייר 2 מציע את חוויית הטאבלט הטובה ביותר מבחינת ממשק, מגוון האפליקציות, יכולות עיבוד התמלילים ומגוון האביזרים הנלווים (כמו מקלדות - שהן חיסרון בטאב S).

סמסונג, גלקסי טאב S: מסך מעולה ושירותים בעברית

מסך

סמסונג מקדמת את גלקסי טאב S באמצעות איכות המסך, שגודלו 10.5 אינץ' בטכנולוגיית SuperAMOLED. מדובר בטכנולוגיה המציעה צבעים עזים מאוד וגם מאפשרת שליטה בכל פיקסל בנפרד, כך שניתן לכבות פיקסלים שחורים ולהגיע לרמת שחור גבוהה מאוד. הרזולוציה גבוהה מאוד - 2560 על 1600 פיקסלים. מדובר באחד המסכים הטובים שנמצאים היום בשוק, עם צבעים המספקים את המראה האמיתי וגם תאורה אחורית חזקה.

ממשק

מערכת ההפעלה היא אנדרואיד גרסת קיטקט (4.4.2), שעליה סמסונג שמה את המעטפת שלה הכוללת תוספות רבות, כמו עמוד נעילה עם עדכוני מזג האוויר ופגישות וחדשות, לצד עמוד בית המציג עדכונים מאתרים שונים.

סמסונג ישראל כוללת גם שירותים מקומיים: מנוי לחודשיים לשירות הסרטים - SmartVOD שלה, ספר בכל שבועיים מתנה (במשך שנה) בחנות "עברית" וחודש במתנה בשירות הספרים הקוליים של iCast.

עיצוב ומידות

הטאבלט דק, קצת פחות מהאייפד אייר 2 - 6.6 מ"מ. הוא שוקל רק 465 גרם.

סמסונג ניסתה והצליחה לספק לטאבלט מראה אלגנטי, המזכיר את המראה הסטנדרטי של הטאבלטים שלה. המסגרת מגיעה בצבע זהב, ומסגרת המסך וגב המכשיר בצבע לבן.

חומרה

טאב S הפגין ביצועים טובים מבחינת קצב העבודה. את המכשיר מריצים במקביל שני מעבדים מרובעי ליבות מסוג Exynos 5 Octa 5420 של סמסונג במהירות 1.9 ג'יגה הרץ ו-1.3 ג'יגה הרץ עם 3 ג'יגה זיכרון ונפח אחסון של 16 ג'יגה עם יכולת הרחבה באמצעות כרטיס. לטאבלט יש גם עינית אינפרה אדום לשימוש לאפליקציית שלט רחוק. סמסונג שילבה כאן גם את מנגנון סריקת טביעת האצבע שלה, שלא תמיד עובד בצורה טובה.

צליל

הרמקולים לא מעולים, אבל עושים את העבודה בצורה טובה.

מצלמה

המצלמה מגיעה עם חיישן 8 מגה פיקסל עם מיקוד אוטומטי ופלאש. התוצאות סבירות.

בשורה התחתונה

טאב S הוא טאבלט מוצלח מאוד, המבוסס על אנדרואיד ומציע את החופש בהתקנת אפליקציות רבות, ללא המגבלות המאפיינות את הטאבלט של אפל.

טאב
 טאב