בורסות אירופה ננעלו במגמה מעורבת לאחר ה-ECB

ה-ECB פרסם היום ב-12:15 שעון ישראל את נתוני ה-TLTRO ■ עליות בוול סטריט

בורסת אירופה / צילום: רויטרס
בורסת אירופה / צילום: רויטרס

בורסות אירופה ננעלו היום (ה') במגמה מעורבת בסיומו של יום תנודתי ולאחר פרסום נתונים על ידי ה-ECB.

ה-ECB פרסם היום ב-12:15 שעון ישראל את נתוני ה-TLTRO שהיו בהתאם לציפיות האנליסטים - הבנקים בגוש האירו לקחו הלוואות במסגרת התוכנית בהיקף של כ-130 מיליארד אירו.

המשבר הכלכלי ברוסיה הולך ומחריף. בניסיון לבלום את קריסת הרובל, הבנק המרכזי הרוסי הקפיץ היום את הריבית ב-100 נקודות בסיס אך הצעד הנואש לא עזר והרובל המשיך לצלול, לאחר שהשלים קריסה של 65% מול הדולר מתחילת השנה. לאחר החלטת הבנק המרכזי ברוסיה להעלות את הריבית המרכזית ל-10.5%, הרובל המשיך להחלש היום מול הדולר ונגע בשפל כל הזמנים ברמה של 55.46 רובל לדולר. הבנק גם פרסם אזהרה חמורה לגבי עתידה הכלכלי של רוסיה.

מניית Inditex, המחזיקה בבעלותה את המותג ZARA, עלתה בכ-3.5% על רקע צפי לעונת מכירות חזקה בחורף הקרוב.

היום נרשמות עליות במחירי הנפט. שר הנפט הסעודי והאיש החזק באופ"ק עלי אל-נעימי פרסם הצהרה מפתיעה בוועידת שינויי האקלים של האו"ם שנערכה אתמול בלימה, פרו. הצהרה שעשויה לאשש את הטענה על ירידת כוחו של הארגון. "מדוע שאני אחתוך את התפוקה? אתם יודעים מה השוק עושה לכל סחורה. הוא מוריד אותה מטה ומעלה אותה מעלה", אמר נעימי.

המסחר בבורסות אסיה ננעל היום (ה') בירידות שערים ברקע לקריסת הנפט לשפל של 5 שנים ונעילה שלילית בוול סטריט. מניות האנרגיה בסין ואוסטרליה ירדו בחדות.

כאמור אתמול ננעל המסחר בוול סטריט בירידות של יותר מ-1%, בעקבות קריסה של 4.5% במחיר הנפט, לשפל של 60 דולר לחבית. מניות האנרגיה הגדולות ביניהן אקסון מובייל ושברון הכבידו על המדדים המובילים. הקריסה במחירי הנפט הגיעה לאחר שקרטל אופ"ק הודיע אתמול כי הוא חותך את תחזית הביקושים לנפט ל-2015 של הארגון לכ-29 מיליון חביות נפט ביום.

ביפן פורסם היום כי נתון הזמנות המכונות, מדד מרכזי להוצאות המגזר הפרטי, ירד לשפל של 4 חודשים באוקטובר. ההזמנות נפלו בשיעור של 6.4% בעוד אנליסטים בשוק ציפו לירידה של 2.4% ולאחר שבספטמבר ההזמנות עלו ב-2.9%.

ביפן מתקרבים לבחירות בזק ב-14 בדצמבר, שהוכרזו ע"י ראש הממשלה שינזו אבה כדי לאושש את המדיניות הכלכלית שלו והרפורמות הכלכליות שהוא מתכנן. נתונים שפורסמו השבוע הצביעו כי יפן בדרך למיתון עמוק יותר מכפי שהוערך. למרות שניצחונו של אבה כמעט מובטח, ישנם הסבורים כי אם הוא ימשיך במדיניות ההקלה הכמותית האגרסיבית, הים היפני יקרוס בצורה מסוכנת ותיווצר אינפלציה בלתי נשלטת.

בסין פורסמו אתמול נתוני האינפלציה במדינה, וכן מדד המחירים ליצרן. בחודש נובמבר ירד מדד המחירים לצרכן הסיני ב-1.4% - הירידה החדה מאז 2009. מדד המחירים ליצרן ירד ב-2.7%, הירידה ה-33 ברציפות.

באוסטרליה נרשמו ירידות חדות במניות האנרגיה. נציין את מניית Horizon Oil וחברת האנרגיה השלילית בגודלה במדינה - Santos שנפלה ביותר מ-5%.

ניסן , יצרנית הרכב השנייה בגודלה ביפן, הודיעה היום כי היא מבצעת ריקול ל-150 אלף רכבים שבהם הותקנו כריות האוויר התקולות מתוצרת טאקאטה.