הדולר ירד בכ-0.8% ל-3.92 ש'; "התיקון בדולר יהיה קצר"

האירו נחלש בכ-0.13% ■ הנפט צנח אתמול לשפל של 5 שנים ונסחר סביב 60 דולר לחבית ■ FXCM: "רמת החשש והסיכון בשוק הגלובלי מאוד גבוהה כרגע, והדבר פוגע מאוד בדולר"

כסף / צילום: רויטרס
כסף / צילום: רויטרס

הדולר נחלש היום (ה') מול השקל בשיעור של 0.76% ושערו היציג ננקבע על 3.918 שקלים. זאת לאחר שאתמול התחזק בכ-0.1%. האירו נחלש בכ-0.13% לשער יציג של 4.881 שקלים.

בעולם, הדולר נחלש מול מרבית המטבעות המרכזיים. מול האירו הדולר נסחר סביב 1.24 דולרים לאירו בעוד מול הין הדולר נחלש לרמה של 118.2 ין לדולר.

"התרחיש הסביר מבחינתי הוא שהתיקון בדולר יהיה קצר מאוד ולא יימשך בימים הקרובים", אמר לסוכנות "בלומברג" ריק ספונר, אנליסט ראשי בחברת CMC Markets. "כלכלת ארה"ב נראית חזקה יותר מכלכלות אחרות ביפן ואירופה וזה עשוי להיות הגורם המרכזי להמשך ההתחזקות של הדולר", לדבריו.

הנפט קרס אתמול ב-4.5% ונסחר סביב 60 דולר לחבית, שפל של יותר מ-5 שנים. זאת לאחר שקרטל אופ"ק הודיע כי הביקוש לנפט צפוי לרדת ב-2015 ל-29 מיליון חביות ביום, שפל של 12 שנה. ב-FXCM מציינים בהקשר זה כי "על רקע צניחת מחיר הנפט לשפל של 5 שנים, רמת החשש והסיכון בשוק הגלובלי מאוד גבוהה כרגע, והדבר פוגע מאוד בדולר, שנסחר בירידה לכל אורך שבוע המסחר".

ברויטרס ציינו כי אנליסטים הסבירו את התיקון בדולר כסגירת פוזיציות הלונג של הסוחרים, שהעדיפו לממש רווחים אחרי הראלי האחרון של הדולר.

ב-FXCM ישראל מציינים בנוסף: "נמשכת הנסיגה החדה של הדולר-שקל כלפי מטה, ואמש אף נגע הצמד במהלך היום ברמת 3.90, כמעט 10 אגורות מהפסגה שנקבעה בתחילת השבוע. עוצמת הירידה אינה משקפת שינוי פונדמנטלי במגמה של הצמד, אלא היא נובעת בעיקר מחדות העלייה הקודמת. הטריגר לתיקון החד קשור יותר למגמה של הדולר בעולם ולא למצבו הירוד של השקל".