קבוצות הפייסבוק שמאיימות לשנות את שוק חיפוש העבודה

בישראל לבדה נפתחו בשנים האחרונות מאות קבוצות ממוקדות לחיפוש עבודה ■ החברים בקבוצות האלה משתפים, ממליצים, מייעצים והכי חשוב - מוצאים די מהר את המשרות שחיפשו

דנה פאר ונעה אוחיון / צילום: רפי קוץ
דנה פאר ונעה אוחיון / צילום: רפי קוץ

אחד הרגעים המחרידים והמרגשים בחיים מגיע בזמן שבו מחפשים עבודה חדשה - בין אם בתום הלימודים או הצבא, ובין אם מתכננים שינוי מסלול בקריירה, או סתם מחליפים מקום עבודה. הרבה תקוות מונחות ברגע הזה, וגם לא מעט פחדים: מה יהיה אם לא אמצא את המשרה שאני רוצה? מה יהיה אם לא אמצא עבודה כלל? האם עליי לפתח קשרים כדי להתברג בתפקידים נחשבים או שכישורים יספיקו?

עולם חיפוש העבודה השתנה בשנים האחרונות מקצה אל קצה. השלב הנוכחי באבולוציה הזו עונה על הצורך לשכלל את הנטוורקינג החברתי באמצעות שילוב של מה שמצטייר כמונח המפתח בכלכלת המאה ה-21: שיתופיות.

מאות קבוצות חיפוש עבודה ישראליות כבר נפתחו בשנים האחרונות בפייסבוק, כ-140 מהן כוללות יותר מאלף חברים כל אחת, ובחלקן נמנים החברים בעשרות אלפים. כולן מציעות את השירות ללא תשלום, ומטרתן למקד את חיפושי העבודה בתחומים מסוימים.

בין הקבוצות הבולטות ניתן למצוא את "משרות הייטק ושיווק ללא ניסיון", "דנה ונועה תעשו לי קריירה" או "משרות עילאיות ומתנשאות".

*** הכתבה המלאה - במגזין G