הנגידה לבנקים: ההתייעלות - גם בשכר הבכירים

ד"ר קרנית פלוג קיימה היום מפגש עם יושבי הראש והמנכ"לים של הבנקים וציינה כי אין מקום למנגנון הטייס האוטומטי בשכר העובדים

נגידת בנק ישראל קראה היום למנהלי הבנקים לטפל גם בשכר הבכירים במסגרת תהליכי ההתייעלות שהם מקיימים. היום קיימה הנגידה, ד"ר קרנית פלוג, פגישה עם יושבי ראש והמנכ"לים של הבנקים. הפגישה, שארכה כשעתיים היום בצהריים, אורגנה ע"י איגוד הבנקים ובה השתתף גם המפקח על הבנקים דודו זקן.

במסגרת הפגישה התייחסה פלוג לתהליכי ההתייעלות שעוברים בימים אלה הבנקים. פלוג ציינה כי אין כיום מקום למנגנון הטייס האוטומטי המביא לעלייה אוטומטית של 3%-5% בשכר העובדים, שכן כיום האינפלציה היא אפסית, ולכן מדובר בעליית שכר ריאלית גבוהה. עמדה דומה הביע השבוע זקן בועידת ישראל לעסקים של "גלובס".

יחד עם זאת הדגישה פלוג כי מנהלי הבנקים אינם יכולים ביד אחד לקצץ בתוספות השכר לעובדים ובמקביל להישאר עם חבילות שכר גבוהות להנהלה, וכי ההתייעלות שלהם צריכה לכלול טיפול גם בחבילות השכר שלהם.

בצד החיובי יכלו הבנקאים להתנחם בכך שפלוג אמרה כי לטעמה אין מקום לאפליה בשכר הבכירים במגזר הפיננסי. בכך היא התכוונה ליוזמה של משרד האוצר להגביל את שכר הבכירים ל-3.5 מיליון שקל רק במגזר זה. בעבר כבר אמרה פלוג כי לטעמה יש להחיל את המגבלה הזו על כלל החברות הציבוריות.בנוסף ציינה פלוג כי על הבנקים להיות קשובים לרחשי הציבור ולתחושותיהם בנוגע לבנקים. בהקשר זה, הועלתה בפגישה טענה כי ישנה מתקפה ציבורית כנגד הבנקים שאינה מוצדקת בעוצמתה, ופלוג התבקשה לסייע לבנקים להתמודד עם המתקפה הזו ולהיחלץ לעזרתם.

לאורך השנים קיים נגיד בנק ישראל מפגש אחת לשנה עם בכירי המערכת הבנקאית שכלל ארוחת צהריים חגיגית, ובעבר אף הוזמנו למפגשים אלה כלי התקשורת. הפעם, אולי על רקע האווירה הציבורית, הוחלט לקיים מפגש צנוע יותר וסגור.