לאומי: "ממליצים על משקל יתר משמעותי למניות בחו"ל"

כלכלני לאומי: "בתמחור הנוכחי אנו ממליצים על החזקה של מניות סקטור האנרגיה העולמי, תוך התמקדות בחברות הגלובליות הגדולות ביותר"

בורסת תל אביב / צלם: רויטרס
בורסת תל אביב / צלם: רויטרס

"מחיר הנפט ירד בחדות בחודשים האחרונים, מה שהביא לירידות משמעותיות במחירי המניות בסקטור האנרגיה העולמי. בתמחור הנוכחי אנו ממליצים על החזקה של מניות הסקטור, תוך התמקדות בחברות הגלובליות הגדולות ביותר". כך כותבים כלכלני בנק לאומי בסקירת סוף השבוע שלהם על שוקי ההון.

בלאומי מציינים כי השיפור ההדרגתי בכלכלת ארה"ב, בשילוב עם הפיחות החד בשער החליפין של השקל מול הדולר, צפוי לתמוך ברווחי הפירמות היצואניות בישראל אשר שוק היעד העיקרי שלהן הוא ארה"ב. תופעה זו עשויה לבוא לידי ביטוי בתוצאות הרבעון הרביעי של השנה, ובמחצית הראשונה של 2015, במידה והפיחות ישמר.

בלאומי חוזרים ומציינים גם השבוע כי הרכיב המנייתי בתיק ההשקעות ממשיך להיות האפיק המועדף לנטילת סיכון, כאשר עיקר הסיכון להמלצה זו נובע מהתפתחויות שליליות בכלכלות אירופה וסין. "אנו ממליצים על משקל יתר משמעותי למניות חו"ל, לנוכח חולשת הביקושים המקומיים בישראל. במניות חו"ל אנו ממליצים על חשיפת שוק לארה"ב ולאירופה, חשיפת יתר לשווקים מתעוררים, וחשיפת חסר ליפן".

בלאומי צופים עלייה מסויימת בתנודתיות בשוק ההון המקומי וממליצים על חשיפה לאג"ח ממשלת ישראל במח"מ בינוני, גם לנוכח הציפיות שסביבת הריבית תשאר נמוכה. רמת מחירים גבוהה בחלק הארוך של העקומים, מגדילה את הסיכון בהחזקת פלח זה. מומלצת חשיפה מאוזנת בין האפיק השקלי לאפיק הצמוד בתיק. הפיחות בשקל והעלאת שכר המינימום - צפויים לתרום לחזרה של האינפלציה אל תחום היעד במהלך שנת 2015.

בחודשים האחרונים מורגשת עלייה מתונה במרווחים באפיק הקונצרני בישראל. פתיחת מרווחים זו תואמת את ההאטה בכלכלה הריאלית ועשויה להימשך בטווח הקצר. "אנו ממליצים על חשיפה נמוכה יחסית לאפיק, תוך התמקדות בדירוגים איכותיים (A+ ומעלה) והטווח הבינוני".

בלאומי ממליצים על החזקה מועטה של אג"ח קונצרני בחו"ל, תוך התרכזות בדירוגי ההשקעה הנמוכים, ומח"מ בינוני. פתיחת המרווחים באג"ח High Yield במח"מ קצר בארה"ב, "מהווה להערכתנו הזדמנות טקטית לפרק זמן קצר, ברמת סיכון גבוהה. זאת, בעיקר על רקע רמת הריביות הנמוכה, ותוך ציפיה ששיעור הכשלים בפלח זה לא יגדל באופן משמעותי בחודשים הקרובים".