נוקיה, לומיה 930: מכשיר מצוין ומהנה אבל המחיר יקר

לומיה 930 הוא אחד הסמארטפונים האחרונים שיגיעו לישראל תחת המותג נוקיה, לאחר שמיקרוסופט רכשה את החברה ותקרא למכשירים הבאים "מיקרוסופט לומיה"

לומיה 930 הוא אחד הסמארטפונים האחרונים שיגיעו לישראל תחת המותג נוקיה, לאחר שמיקרוסופט רכשה את החברה ותקרא למכשירים הבאים "מיקרוסופט לומיה". מדובר בסמארטפון נהדר שפועל על מערכת ההפעלה ווינדוס פון 8.1. למרות זאת, נראה שמעטים הישראלים שירכשו אותו, וזאת מכמה סיבות: שיווק לוקה בחסר, מועד השקה מאוחר, תמחור גבוה, חוסר באפליקציות, ואולי חוסר רצון או חוסר יכולת של היבואנים יורוקום ומיקרוסופט ישראל להחדיר את המותג למודעות.

ממשק

מערכת ההפעלה העדכנית של מיקרוסופט, ווינדוס פון 8.1, מציעה חידושים כמו אזור התראות הנגלל מהחלק העליון של המסך, עוזרת קולית בשם קורטונה שלא זמינה בגרסה בעברית (מקבילה לסירי של אפל), תיקון הבאג לשליחת תשובות למיילים בשפות שהן לא אנגלית בג'ימייל (כמו עברית) ותמיכה בהצגה של 3 עמודות אריחים, במקום שתי עמודות. אפשר להקליד באמצעות החלקת האצבע בין האותיות, מבלי להרים את האצבע, אבל כהרגלה של מיקרוסופט, לא בעברית (בדומה לשירות המוזיקה - אקס בוקס מיוזיק, שלא זמין לישראלים).

מערכת הפעלה

ווינדוס פון היא מערכת הפעלה נהדרת. היא פשוטה, נוחה ומתחברת מצוין לשירותי מיקרוסופט, כמו מעבר לשיחת סקייפ ישירות משיחת טלפון, חיבור שירותי OneDrive לגיבוי תכנים, וכמובן ערכת אופיס עבור מעבד תמלילים או טבלאות. מצד שני, יש מחסור רציני באפליקציות. אפליקציות שאפשר למצוא הן: פייסבוק, אינסטגרם, טוויטר, קופות חולים (כללית ולאומית), גלובס, כלכליסט, דה מרקר, Ynet, מיוזיקס, רכבת ישראל, וכמובן וואטס אפ.

מצלמה

היכולת שנוקיה מטפחת הכי הרבה בסמארטפונים היא המצלמה, המגיעה כאן עם חיישן 20 מגה פיקסל בעל עדשת קרל זייס,. התמונות חדות עם צבעים בעלי גוון עמוק. אפשר לוותר על מצלמה קומפקטית, כאשר מסתובבים עם הסמארטפון הזה. המצלמה כוללת יכולות פנימיות רבות, כמו צילום בנאדם קופץ, כאשר רואים אותו בכל שלבי הקפיצה באותה תמונה או טשטוש הרקע מאחורי האובייקט.

חומרה, מסך ומידות

המסך מגיע בגודל 5 אינץ' ברזולוציה של 1080 על 1920 פיקסלים (Full HD) באיכות מצוינת עם צבעים עמוקים ונעימים. יש תאורה אחורית חזקה לצפייה באור שמש ישיר. המכשיר תומך ברשתות הסלולר מדור 4. המכשיר לא קל (167 גרם) וגם קצת עבה (9.8 מ"מ). תענוג לעבוד עם המכשיר. הוא מגיב במהירות, בזכות מעבד סנפדרגון 800 של קוואלקום מרובע ליבות במהירות 2.2 ג'יגה הרץ עם 2 ג'יגה זיכרון. יש אחסון של 32 ג'יגה ללא יכולת הרחבה.

סוללה

הסוללה מוצלחת ומחזיקה עד ליום המחרת או לפחות שעות הלילה הקטנות. הקיבולת 2420 מיליאמפר.

בשורה התחתונה

מכשיר מצוין עם חומרה מוצלחת ומערכת הפעלה פשוטה ומהנה. למרות זאת, נראה שהצרכנים לא יקנו אותו בשל המחיר הגבוה, ומשום שנראה שגם היבואן וגם מיקרוסופט ישראל אינם משקיעים בטיפוח הווינדוס-פון.