חברת הדפוס הדיגיטלי של לנדא תספק מכונות כבר ב-2015

לפני כחצי שנה גייסה החברה, Landa Digital Printing, סכום של 100 מיליון אירו מקבוצת Altana הגרמנית לפי שווי שהוערך ביותר ממיליארד שקל

חברת הדפוס הדיגיטלי של בני לנדא מתכננת לגייס עשרות עובדים בישראל, ולספק מכונות דפוס ראשונות ללקוחותיה במהלך 2015 - כך נודע ל"גלובס". לפני כחצי שנה גייסה החברה, Landa Digital Printing, סכום של 100 מיליון אירו מקבוצת Altana הגרמנית, שמפתחת מוצרים בתחום הכימיקליים הייחודיים, לפי שווי שהוערך ביותר ממיליארד שקל. החברה של לנדא פיתחה תהליך דפוס דיגיטלי ייחודי, עם דיו בסדר גודל ננומטרי - מיליארדית המטר - שמאפשר איכות ויעילות בתהליך ההדפסה, ומכוון מעיקר לשוק ההדפסה המסחרי. כבר ב-2012 הציגה החברה מוצרים שלה בתערוכה מקצועית, וקיבלה הזמנות משמעותיות; ההשקעה של אלטנה נועדה לאפשר לחברה להרחיב את תשתית הייצור לקראת שיווק המכונות ללקוחות.

אלא שלא הכל הלך חלק. בפוסט שכתב לנדא בסוף השבוע, הוא סיפר על התהליך וכתב כי "נאלצנו להנדס מחדש את המוצר מכף רגל ועד ראש". בשיחה עם "גלובס" הוא מספר: "היינו מתחת לרדאר הרבה זמן, והיה לנו קשר רק עם מעט לקוחות קרובים. כשחשפנו את המוצר ב-2012 זו הייתה הפתעה לכולם, וזה היה מאוד מוצלח. אבל אחרי שקיבלנו המון הזמנות, ביקרנו אצל 120 לקוחות מתוך למעלה מ-400 שהזמינו, עבדנו עם מפעילי המכונות ודיברנו עם כולם - וגילינו שיש דברים אחרים שהלקוחות רוצים", הוא מספר.

לדוגמה, בשוק האריזות עלתה דרישה לשלב את מכונת הציפוי ולא להשאיר אותה כמכונה נפרדת, דבר שלדבריו דרש תכנון מחדש של המכונה. "המכונה שהצגנו בתערוכה הייתה במשקל 10 טון. היום, ה'כוכב' שלנו הוא מכונה של 30 טון - וזה לא רק ברזל, אלא 30 טון של טכנולוגיה", אומר לנדא. "הלקוחות היו מדהימים וחיכו בסבלנות, כמעט לא היו ביטולים".

התהליך, לדבריו, לקח זמן רב ועלה יותר כסף מהצפוי. עד היום הושקעו בטכנולוגיה למעלה מרבע מיליארד דולר, על-ידי לנדא ואלטנה. "היום יש לנו משאבים לכל המטרות", אומר לנדא. השלב הבא הוא הקמת מערך שיווק ומכירות גלובלי, ו-Landa Digital Printing צירפה לאחרונה שחקן חיזוק לשורותיה, מארק שילמנס שמונה לתפקיד סגן נשיא למכירות באירופה. שילמנס כיהן בתפקידים בכירים בתעשיית הדפוס. במקביל, מונה קובי אולמר לנהל את תחום התפעול בשטח.

"במשך השנה הקרובה נגייס עובדי מכירות ושיווק, וכבר עכשיו אנחנו מגייסים עוד עובדי הנדסה וייצור", אומר לנדא, "כיום יש לנו מעל 200 עובדים, ונגייס עוד עשרות".

- איך מתנהל שיתוף הפעולה עם אלטנה?

"נפלא. זה פרטנר מדהים, עם הרבה סינרגיות. יש לנו הרבה מאוד שיתופי פעולה לא רק במה שקשור לעכשיו אלא גם בכל הקשור ליישומים עתידיים".