האוצר של קרדן: מניות של קייט פארמה בשווי 19 מיליון ד'

חברת התרופות לסרטן, שקרדן מחזיקה כמעט 1% ממניותיה, הנפיקה בסוף השבוע בנאסד"ק לאחר שסיפקה תשואה של 200% בחצי השנה האחרונה

יוסף גרינפלד / צילום: תמר מצפי
יוסף גרינפלד / צילום: תמר מצפי

קרדן ישראל, הפועלת בתחומי הרכב, הנדל"ן והתקשורת בישראל, נהנית בחודשים האחרונים מאפסייד מפתיע: העלייה הנמשכת בשוויה של חברת התרופות לסרטן קייט פארמה, הנסחרת בנאסד"ק.

קרדן השקיעה בקייט כמה מיליוני שקלים עוד כשהייתה חברה פרטית צעירה.

ביום חמישי שעבר הפתיעה קייט את השוק עם הנפקה שנייה, שבה גייסה 216 מיליון דולר לפי שווי של מעל 2 מיליארד דולר, וזאת חצי שנה בלבד לאחר שביצעה את ההנפקה הראשונה שלה, לפי שווי של 600 מיליון דולר.

מדובר בתשואה של מעל 200% מאז ההנפקה, ושל אלפי אחוזים על השקעת קרדן ישראל, הנמצאת בשליטת יוסף גרינפלד ואבנר שנור.

החזקתה הנוכחית של קרדן, בכמעט 1% מקייט, שווה היום כ-19 מיליון דולר (74 מיליון שקל). בדוחות הרבעון השלישי העריכה קרדן ישראל את שווי חלקה בחברה ב-40 מיליון שקל, ורשמה רווח הון של 38 מיליון שקל.

נכון ליום פרסום הדוחות, בסוף נובמבר, כבר הוערך הנכס ב-65 מיליון שקל, ומאז, כאמור, הוא עוד עלה.

המניות שמחזיקה קרדן ישראל אמורות להשתחרר מחסימה בינואר 2015. בדוחות ציינה החברה שהיא מצפה לשעבד את מניות קייט תמורת אשראי של 25 מיליון שקל, וכי במהלך 2015 היא צפויה למכור מניות קייט ולפרוע את האשראי.

מדוחות קרדן ישראל לשנת 2013 עולה, כי היא השקיעה כ-3.5 מיליון שקל בשתי חברות בתחום הביומד - קייט וארנו פארמה - שאת שתיהן יזם פרופ' אריה בלדגרין. ככל הנראה הוזמנה קרדן להשקעה על-ידי קרן פונטיפקס, המשקיעה הישראלית הנוספת בקייט וארנו.

קייט פארמה פיתחה תרופה חדשה לסרטן הדם, אשר אמנם נמצאת בשלב מאוד ראשוני של הניבויים הקליניים, אולם השיגה עד כה תוצאות מבטיחות מאוד, ולכן היא מעוררת תשומת לב רבה בשוק ההון.

קרדן ישראל, הנסחרת בשווי של כ-240 מיליון שקל, היא הרגל היציבה של עסקי גרינפלד ושנור. זרוע אחרת, קרדן NV, המתרכזת בפעילות בחו"ל ומנוהלת בידי שוקי אורן, נתונה כיום במצוקה פיננסית קשה ופועלת לגיבוש הסדר חוב ענקי בהיקף של כ-350 מיליון אירו.

מניית קייט
 מניית קייט