עכשיו זה סופי: קבוצת קושנר מוותרת על רכישת הפניקס

מקבוצת קושנר נמסר כי הואיל ולא הצליחה להגיע להסכמות עם קבוצת דלק, בעלת השליטה בהפניקס, היא החליטה למשוך את הבקשה שהוגשה בנושא זה למפקחת על הביטוח

ג'ראר קושנר / צילום: בלומברג
ג'ראר קושנר / צילום: בלומברג

העסקה לרכישת הפניקס התפוצצה. קבוצת קושנר הודיעה הערב (א') רשמית כי היא מוותרת על רכישת חברת הביטוח מאחר ולא הצליחה להגיע להסכמות עם קבוצת דלק, בעלת השליטה בהפניקס. כתוצאה מכך, קבוצת קושנר החליטה על משיכת הבקשה שהוגשה בנושא למפקחת על הביטוח במשרד האוצר.

נזכיר, בתחילת יולי השנה נחתם מזכר הבנות בלתי מחייב בין קבוצת דלק לבין משפחת קושנר, שמוביל ג'ארד קושנר, למכירת השליטה (47%) בקבוצת הביטוח והפיננסים בתמורה לכ-1.7 מיליארד שקל (ההון העצמי של הפניקס בתוספת ריבית בשיעור שנתי של 5% עד למועד השלמת העסקה). מאז הסתיימה תקופת הבלעדיות עליה סיכמו הצדדים, ודווח גם שהרוכשים בוחנים צירוף משקיע נוסף לעסקה.

אולם המו"מ הגיע למבוי סתום וכבר לפני כחודש גורמים בשוק העריכו כי העסקה לרכישת חברת הביטוח לא תצא לפועל. אותם גורמים סברו כי קבוצת דלק תסרב לבקשה של הרוכשת הפוטנציאלית, משפחת קושנר האמריקאית, להנחה בהיקף של כ-15% (מעל ל-250 מיליון שקל). על-פי הערכות, במשפחת קושנר נימקו את הבקשה להנחה המקיפה במספר סיבות, בהן: הוועד שעומד לקום בהפניקס, הרגולציה הרבה בשוק הישראלי, ממצאים שעלו בבדיקת הנאותות שנעשתה לחברה, וכן המכפיל הנוכחי בו נסחרת הפניקס בבורסה.