נעילה חיובית בבורסה בת"א; אופקו זינקה 9%, רציו 3.6%

מודי'ס מזהירה: הקדמת הבחירות בישראל היא בעלת השפעה שלילית על דירוג האשראי ■ עליות במסחר בנפט ובחוזים על מדדי וול סטריט ■ מדד המחירים לצרכן לחודש נובמבר יפורסם לאחר סגירת המסחר

בורסת תל אביב / צלם: רויטרס
בורסת תל אביב / צלם: רויטרס

המסחר בבורסה בת"א ננעל היום (ב') בעליות קלות במדדים המובילים לאחר שרוב שעות המסחר התנהלו במגמה מעורבת. זאת לאחר שאתמול סגר מדד ת"א 25 בירידה של כ-0.7% לאחר הירידות בסוף השבוע בעולם ומנגד מדד ת"א 75 ננעל בעלייה של כ-0.7%. בבורסות אירופה ובוול סטריט נרשמות עליות בעקבות התאוששות מניות האנרגיה.

חברת דירוג האשראי מודי'ס מזהירה היום מההשלכות של הקדמת הבחירות בישראל. כלכלני חברת הדירוג הוציאו עדכון מיוחד על ישראל, המדורגת A1 עם תחזית דירוג "יציבה" והזהירו כי להקדמת הבחירות יש השפעה שלילית על קביעת הדירוג. בתגובה, רושמות האג"ח הממשלתיות ירידות עם עליית בתשואות. [לסיפור המלא - לחצו כאן]

בהלמן-אלדובי מעריכים היום כי "בעקבות הודעת מוד'יס נמשיך לראות עצבנות בשווקים".

הלמ"ס תפרסם לאחר סיום המסחר את מדד המחירים לצרכן לחודש נובמבר, שצפוי לרדת בכ-0.3%.

כלכלני הראל פיננסים מציינים בסקירתם השבועית כי "ברגע שהנפט יתייצב או אף יפגין סימני התאוששות -המגמה יכולה להשתנות במהירות על רקע העובדה שהציפיות להעלאת ריבית נדחו ועל רקע נתוני מאקרו מצוינים בארה"ב. עם זאת, למי שבכל זאת מבקש לבחון מחדש את תיק מניות החו"ל שלו, מומלץ לשמור על חשיפה לארה"ב כמרכז הכובד עם 50%-55% מהתיק. לא מומלצת חשיפה לשווקים מתעוררים, למעט סין והודו".

הסכם ענק לאופקו

אופקו דיווחה על הסכם עם ענקית התרופות פייזר לפיתוח ומסחור הורמון הגדילה שלה. אופקו תקבל 295 מיליון דולר ועוד 275 מיליון דולר בכפוף למספר אבני דרך. פייזר תקבל את הבלעדיות למסחור התרופה בעולם.

נזכיר כי עדכון מדדי המניות בבורסה התבצע אתמול בסיום המסחר. מניות סלקום ופרטנר יוצאות ממדד המעו"ף ונכנסות אליו פרוטרום ומניית מליסרון .

העסקה לרכישת הפניקס התפוצצה. קבוצת קושנר הודיעה אתמול רשמית כי היא מוותרת על רכישת חברת הביטוח מאחר ולא הצליחה להגיע להסכמות עם קבוצת דלק, בעלת השליטה בהפניקס. כתוצאה מכך, קבוצת קושנר החליטה על משיכת הבקשה שהוגשה בנושא למפקחת על הביטוח במשרד האוצר.

חברת אלקטרה נדל"ן ממשיכה ביישום תכניתה למימוש נכסים. היום מדווחת החברה, כי חתמה על הסכם למכירת חלקה (33%) בבית קודאק בפתח תקווה, וזאת תמורת כ-103 מיליון שקל. אלקטרה נדל"ן תרשום, עם השלמת העיסקה, עודף תזרימי בסך של כ-57 מיליון שקל, וזאת מאחר וסכום של כ-45 מיליון שקל מתוך התמורה מבטא את חלקה של החברה בחוב שנלקח לצורך הקמת הבניין וכן הוצאות עיסקה. כמו כן, תרשום אלקטרה נדל"ן, לאחר השלמת העיסקה, רווח לא מהותי.

אורביט הודיעה היום על זכייה בחוזה לאספקת אוריון - מערכת חדשה לניהול תקשורת בכלי טיס לתאגיד התעופה בואינג. במסגרת הסכם זה התקבלה הזמנה ראשונה להטמעת ושילוב פתרון ניהול התקשורת של אורביט.

אתמול פרסמו השותפויות רציו והזדמנות את דו"ח המשאבים שביצעה החברה האמריקאית NSAI עבור פרוספקט "רועי" הנמצא ברישיונות "נטע ורועי" בהם מחזיקה רציו בכ-70%, הזדמנות 10% ואדיסון כ-20%. דו"ח NSAI מעריך כי פוטנציאל הגז (האומדן הטוב ביותר) בפרוספקט מגיע לכ-3.2 Tcf כאשר הטווח עומד על בין 1.9 Tcf ל-5 Tcf. במידה והקידוח אכן ימצא גז טבעי בהיקפים אלו, "רועי" ו"נטע" יהפכו למאגר השלישי בגודלו בתוך השטח הימי הישראלי (אחרי לוויתן-21.9 Tcf ותמר-11 Tcf), והרביעי בגודלו באגן הלבנט.