הדולר קפץ ב-0.4% ל-3.92 שקלים בגלל אזהרת מודי'ס

מודי'ס מזהירה: הקדמת הבחירות בישראל היא בעלת השפעה שלילית על דירוג האשראי ■ האירו מטפס בכ-0.5% סביב 4.881 שקלים

כלכלה, דולרים מטבע חוץ מטח / צלם: רויטרס
כלכלה, דולרים מטבע חוץ מטח / צלם: רויטרס

השקל נחלש היום (ב') מול הדולר והאירו בעקבות האזהרה החריפה של מודי'ס ולקראת פרסום מדד המחירים לצרכן הערב. הדולר היציג עלה בכ-0.38% לשער של 3.919 שקלים והאירו טיפס בכ-0.3% לשער יציג של 4.87 שקלים. בשוק המט"ח העולמי נחלש הדולר מול המטבעות העיקריים.

חברת דירוג האשראי מודי'ס מזהירה היום מההשלכות של הקדמת הבחירות בישראל. כלכלני חברת הדירוג הוציאו עדכון מיוחד על ישראל, המדורגת A1 עם תחזית דירוג "יציבה" והזהירו כי להקדמת הבחירות יש השפעה שלילית על קביעת הדירוג. (לסיפור המלא)

מדד המחירים לצרכן לחודש נובמבר צפוי לרדת ב-0.3%. המדד יפורסם הערב וישפיע על ההחלטה המוניטרית של בנק ישראל בסוף החודש, כאשר בחודשים האחרונים בנק ישראל לא פוסל אפשרות בשימוש בהקלה כמותית כדי להאיץ את האינפלציה והצמיחה.

"לאחר 18 שבועות חיוביים רצופים, הדולר-שקל רשם בשבוע שעבר שבוע שלילי ראשון מאז חודש אוגוסט", נמסר מ-FXCM ישראל. "הטריגר העיקרי לירידה החדה הוא מימושי רווחים נרחבים, הן בשוק המקומי והן בשוק הגלובלי, לקראת סוף השנה. זהו דפוס המאפיין את התקופה שלפני חופשת חג המולד וראש השנה האזרחית, והשנה, לאור התנועה הקיצונית במיוחד שראינו בדולר בכלל, התיקון חד במיוחד. לאחר הכישלון לפרוץ את רמת המפתח הפסיכולוגית של 4 שקלים, הסוחרים העדיפו להבטיח את רווחיהם על פוזיציות הלונג שגרפו רווחי עתק בחודשים של המחצית השנייה של 2014".

בשבועיים הקרובים צפויה ירידה במחזורי המסחר בשוקי המט"ח בגלל חופשת חג המולד וראש השנה האזרחית.

בעולם נסחר הדולר בהיחלשות, למעט מול הדולר האוסטרלי. הדולר האוסטרלי מאבד גובה בשל מתקפת הטרור בבירה סידני. ביפן, הין מתחזק מול הדולר לאחר תוצאות הבחירות בהן סחף רה"מ שינזו אבה שני-שלישים מהפרלמנט.

מחר ייפגשו בכירי הפדרל ריזרב ומחרתיים הם יפרסמו את ההודעה המוניטרית שלהם, שתהיה מעניינת במיוחד על רקע התרסקות מחירי הנפט והתגברות ההערכות כי הפד עשוי לדחות את מועד העלאת הריבית בשל כך.