מניית היום: מזנקת ב-16.5% בעקבות תוצאות טובות בניסוי

סלקט דיווחה על הוכחת ההיתכנות של קו המוצרים שמפותח בחברה - שילוב בין משטחי פלסטיק והחלבון הפעיל בו עושה החברה שימוש לברירה פונקציונלית של תאי גזע

שי ירקוני / צילום: תמר מצפי
שי ירקוני / צילום: תמר מצפי

חברת סלקט , העוסקת בברירת תאי גזע, מדווחת היום על תוצאות פורצות דרך בפיתוח מוצר הדגל של החברה. מדובר בהוכחת ההיתכנות של קו המוצרים שמפותח בחברה- שילוב בין משטחי פלסטיק והחלבון הפעיל בו עושה החברה שימוש לברירה פונקציונלית של תאי גזע.

הבדיקות שבוצעו בניסוי, על מגוון פולימרים ובשיטת קישור שונות, הראו כי ניתן לקשור את החלבון למשטח הפלסטיק תוך שמירה על פעילותו הביולוגית. התוצאות בחלק ממשטחי הפלסטיק דמו בעוצמתם לתוצאות המוצלחות בניסויים שביצעה החברה בחלבון עצמו (בצורה לא קשורה) בשלבים מוקדמים יותר של הפיתוח.

על בסיס הממצאים בכוונת החברה לפתח מספר מוצרים שונים העושים שימוש בתהליך הברירה פונקציונלית של תאי גזע. כל המוצרים יבוססו על הטכנולוגיה של סלקט העושה שימוש באפופטוזיס להעשרת תאי הגזע הנלקחים מדגימת דם של תורם מוח העצם כמו גם דם חבל טבור.

מוצרי החברה יהיו מיכלים שונים בהם החלבונים האפופטוטיים מקובעים לפולימרים כך שנוצרת סביבה המשרה אפקטים שונים על תאי גזע בהשוואה לתאים בוגרים. בשלב הראשון מיועד המוצר לשימוש קליני בהשתלת מוח עצם, שוק רחב וגדל במהירות, ואף יהווה הוכחת התכנות לטכנולוגיית של סלקט להפרדת תאי גזע לשימושים קלינים נוספים. בהמשך, מאמינה החברה, כי המוצר והטכנולוגיה של החברה ישמשו בתהליכי הכנת מגוון רחב של מוצרים המבוססים על תאי גזע.

ד"ר שי ירקוני, מנכ"ל חברת סלקט, ציין "האתגר הטכנולוגי העיקרי של החברה היה החיבור של החלבונים האפופטוטיים אל משטחי פלסטיק מבלי לפגוע בפעילותם. בשל חשיבות הנושא הפעלנו ארבעה פרויקטים מקבילים אשר נועדו לקשור את החלבון בדרכים שונות אל משטחים שונים תוך בדיקת הקישור והפעילות הביולוגית. לשמחתנו מצאנו שמגוון השיטות הוליד את כל מדרג התוצאות עד קישור פעיל ביולוגית בעוצמה הדומה לזו שנמדדה בשימוש בחלבון כשאינו קשור. לתהליך זה תרמו שיתוף הפעולה עם החברה האמריקאית כמו גם שיתופי הפעולה עם אוניברסיטת לואיוויל, אוניברסיטת בר אילן והמכון הישראלי לגומי ופלסטיקה. הוכחת ההתכנות מאפשרת לחברה ושותפיה להאיץ את האופטימיזציה של הקישור והעיצוב ההנדסי של המוצר. תהליך הפיתוח הניב גם תובנות חדשות המתורגמות בימים אילו לפטנטים נוספים להגשה. היכולת להפעיל קמפיין משולב מבוסס מיקור חוץ בניהול החברה ובתקציב נמוך מן הצפוי תומכים ביכולת החברה להגיע למטרות השאפתניות שהצבנו".