"מעלים מחיר יעד לטבע, ירידה דרמטית בסיכון מהקופקסון"

יונתן קרייזמן, אנליסט בבנק ירושלים ברוקראז': "העברת החולים המרשימה ל-40 מ"ג הקטינה באופן דרמטי את סיכון שחיקת הקופקסון בשנים הקרובות ואנו מעריכים שהאפסייד במניה צפוי בעיקר ממיזוגים ורכישות"

ארז ויגודמן / צילום: ראובן קפוצ'ינסקי
ארז ויגודמן / צילום: ראובן קפוצ'ינסקי

"אנו מעלים המלצה לטבע מתשואת שוק לתשואת יתר עם מחיר יעד של 62 ד' למניה. העברת החולים המרשימה ל-40 מ"ג הקטינה באופן דרמטי את סיכון שחיקת הקופקסון בשנים הקרובות ואנו מעריכים שהאפסייד במניה צפוי בעיקר ממיזוגים ורכישות". כך כותב היום יונתן קרייזמן, אנליסט בבנק ירושלים ברוקראז', בסקירה שפרסם.

לאחר הורדת התחזית ל-2015, שכבר מביאה בחשבון קופקסון גנרי, קרייזמן רואה סיכון מוגבל במניה במכפיל רווח 11. "מחיר היעד שלנו עדיין מעמיד את טבע כמניה הזולה בסקטור".

התמהמהות ה-FDA נראית יותר כמו תרדמת חורף מאשר שנת צהריים. מתחזק אצלנו הרושם כי ה-FDA מתכוון להמשיך להתמהמה בנוגע להכרעה בסוגיית אישור גרסה גנרית לקופקסון. כשהאיום המרכזי נותר התחרות מהתרופות האוראליות בקופקסון, שעון החול של טבע מתקתק לאט מתמיד ומקטין מאוד את הסיכון בגנריקה לקופקסון. הרפיון של ה-FDA והעברת כ-60% מהחולים לגרסת ה-40 מ"ג (היעד ל-2015 עומד על 70%-80%), מביאים אותנו לעדכן את תחזיותינו ולהעלות את משקל הקופקסון במודל הערכת השווי, כותב יונתן קרייזמן.

להערכתו, הסיבה להחזיק במניה תלויה במידה רבה ביכולתה של טבע להמשיך להתייעל אך חשוב מכך, בהסתברות הגבוהה שתבצע רכישה משמעותית או מספר רכישות בינוניות בשנה הקרובה. סלייטר מדגיש את הצהרת מנכ"ל החברה מהשבוע שעבר "שמיזוגים ורכישות ישחקו תפקיד הרבה יותר משמעותי ב-2015". בירושלים סקפטיים יותר בנוגע ליכולת הפייפליין להחליף את גל הפקיעות הקרב, אך מציינים כי טבע הציגה נתונים מעניינים בנוגע לשתי השקות עתידיות, תרופה לאסטמה כרונית ותרופה לכאב. "כך או כך מרבית סימני השאלה לגבי פוטנציאל הצבר לא צפויים להתברר בשנה הקרובה ואנו מעריכים שהמניה תגיב להתפתחויות סביב M&A גם ללא חדשות מרעישות מהפייפ-ליין".

האם טבע מסוגלת להשתתף בחגיגת המיזוגים והרכישות? "הגורמים המשחקים לטובת החברה הם העלייה במחיר המניה, מה שמקל על ההנהלה להשתמש באקוויטי על מנת לממן רכישות, וירידת המינוף לרמה של 1.76 במונחי חוב/EBITDA - מה שיאפשר במידת הצורך גיוס של לפחות 9 מיליארד דולר לצורך מיזוגים ורכישות. בנוסף, ההנהלה הנוכחית בעלת כלים רבים ומגוונים ממה שעמדו לרשות טבע בעבר. להערכתנו, מינויים חדשים בדירקטוריון מביאים ידע וניסיון קריטיים לאיתור ובחינת הרכישות הבאות. מנגד, בעוד השוק היה מעדיף רכישות גדולות, לקחי ספלון גוררים זהירות יתרה שעשויה לגרום לטבע להימנע מהיסחפות להימור גדול מדי תוך הצמדות לרכישות אינובטיביות בהיקף מצומצם יחסית, בדומה למה שהציגה עד כה".

לאחר שביססה את תחזית הרווח לשנתיים הקרובות סביב 5 ד' למניה, קרייזמן מעריך כי הסיכון המרכזי בשנה הקרובה הוא גנריקה מוקדמת לקופקסון. החברה מעריכה ירידה של 30-50 מיליון דולר עבור כל חודש שבו תוקדם הגנריקה ביחס למתוכנן ובתסריט האופטימלי, תוספת רווח שנתית של 100 מיליון דולר במידה וכלל לא תושק גנריקה בארה"ב בשנה הבאה.